Fotó: koronavirus.gov.hu (szerk.)
Hirdetés

A 2019-ben kezdődő koronavírus-járvány miatt létrehozott koronavírus-zöldszám bizonyította, hogy nagy szükség van egy megbízható, komplex, egészségügyi alapellátási és népegészségügyi témájú, hiteles tartalommal ellátott, a nap 24 órájában elérhető információs központra. Ezért létrehozták a 1812-es hívószámú – szintén folyamatosan elérhető – Egészségvonalat, ahol általános tájékoztatást adnak a védőoltásokkal, a koronavírussal, a betegség megelőzésével, a teendőkkel kapcsolatban, valamint információt nyújtanak a hatályos jogszabályokról, rendelkezésekről is – közölték.

Az Egészségvonal nem a sürgősségi betegellátással kapcsolatos feladatokat látja el – hívták fel a figyelmet -, ezért ilyen esetekben továbbra is a mentőszolgálat 104-es hívószámát vagy a 112 egységes segélyhívó számot kell hívni.

Az egeszsegvonal.gov.hu oldalon pedig szintén naprakész információk találhatók valamennyi egészségügyi szolgáltatásra, ellátásra vonatkozó leírással, és az igénybevételükhöz kapcsolódó tudnivalókkal.

Az Egészségvonalon gyors, hiteles és naprakész információkat tudnak nyújtani bárkinek, ezért az ezekkel kapcsolatos kérdésekkel, problémákkal nem szükséges a háziorvost vagy a szakorvost felkeresni, vagyis az egeszsegvonal.gov.hu igénybevétele csökkenti az orvosi praxisok terheltségét – írta az NNK.

Korábban írtuk