Az követel vasútfejlesztést, akinek pártja az erre szánt uniós források ellen lobbizik
A nullaszázalékos Párbeszéd képviselője a kormányt hibáztatta a magyar vasút állapota miatt hétfőn napirend előtt az Országgyűlésben.Szabó Rebeka a magyar vasút problémáiról szólva úgy értékelt, hogy Lázár János minisztersége az Orbán-kormány kudarcának szimbóluma. Úgy fogalmazott: kigyulladt mozdonyok, kisiklott vonatok, a nyári melegben „megfőzött” utasok, duplán eladott helyjegyek és kezelhetetlen mértékű késések jellemzik a „legnagyobb arcú közlekedési miniszter regnálását”.
Az ellenzéki képviselő súlyos vasútbiztonsági kockázatként értékelte, hogy felszámolják a dunakeszi járműjavítót, amit szerinte részben az oroszoknak, részben neres köröknek játszottak át, majd miután kivettek belőle 10 milliárd forint osztalékot, a csődtömeget ráhagyták az államra. Vasútrombolással vádolta a kormányt, mondván, a futó fejlesztések forrásainak 90 százalékát olyan beruházásokra költik, amelyekből a vasúton utazóknak semmi haszna nem lesz, eközben pedig „lerohasztják” a meglévő infrastruktúrát.
Szabó Rebeka szerint a Budapest–Belgrád-vasútvonal fejlesztéséből az utasok nem fognak profitálni, ennek azonban az ellenkezője az igaz.
Az ellenzéki képviselő megfeledkezett pártja lobbizásáról
Nagy Bálint közlekedésért felelős államtitkár az elhangzottakat azzal kommentálta, hogy a képviselő „mindenbe próbál belekötni”, és egy olyan időszak közepén beszél arról, hogy nem fejlődik a vasút, amikor éppen az elmúlt évtizedek legnagyobb vasúti fejlesztése valósul meg.
Hozzátette: az ellenzéki képviselő arról is elfeledkezik, hogy az EU-ban pártja éppen azért lobbizik, hogy Magyarország ne kapjon EU-s forrásokat, és ebből ne tudjon vasúti fejlesztéseket megvalósítani.
