Mint mondta, természetesen az elektromos autókhoz kell akkumulátor, viszont az akkumulátorokat árammal kell föltölteni, és az áramtermelés produkálása rendkívül sok környezetkárosítással jár, rendkívül sok függőségi helyzetet teremt, most viszont az energiaválság időszakát éljük. Nem abban kéne gondolkozni, hogyan tudunk több energiát fölhasználni, ha elektromos autókra állunk, akkor több áramra van szükség – fogalmazott.

Hirdetés

Szintén érdekes, hogy miközben a párt az elektromos autókat ellátó akkumulátorgyár ellen kampányol, Schmuck Erzsébet bevallotta, a belső égésű motorokat ezzel egy időben korlátoznák.

Én azt gondolom, hogy természetesen arra felé kell menni, hogy minél kevesebb robbanómotoros autó közlekedjen. Erre az Európai Uniónak vannak direktívái is, de azért szeretném azt hangsúlyozni, hogy az igazi megoldás az, hogyha kevesebb mobilitás lesz, hogyha kevesebbet autózunk – magyarázta a társelnök, aki társaival együtt egyébként nemcsak a környezetszennyezést, hanem azt is kifogásolja, hogy veszélybe kerül Debrecen vízbázisa, miközben a gyártáshoz nagyrészt szürkevizet, vagyis tisztított szennyvizet használnak.

Közben a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal közleményben jelezte: minden eddiginél szigorúbb feltételekkel adták ki a környezethasználati engedélyt az akkumulátorgyár építéséhez. Hangsúlyozták: a környezeti elemek, így például a talaj, a levegő, a természet, a víz védelme, valamint a zajvédelem érdekében számos kötelezettséget írt elő a beruházó számára a kormányhivatal. Emellett a meghatározottnál is szigorúbb határértékek betartását és gyakoribb ellenőrzéseket írtak elő, foglalta össze a Magyar Nemzet.

Korábban írtuk