Fotó: Kanász-Nagy Máté Facebook-oldala (képernyőfotó), illusztráció
Hirdetés

A területet érintő protokollok nem teljesen kidolgozottak, sok esetben ellentmondanak egymásnak – mondta.

Az ellenzéki politikus a digitális oktatás továbbfejlesztését is szorgalmazta, kiemelve a hátrányos helyzetű diákok problémáját, akiknél gyakran nincsen otthon számítógép, amellyel tanulhatnának; azt sürgette, hogy ezekkel a fiatalokkal külön foglalkozzanak a tanárok, pedagógiai asszisztensek.

Kifogásolta a pedagógusok bérezésének színvonalát, emelést sürgetve, valamint azt javasolva, hogy annak vetítési alapját kössék a minimálbérhez, a kormányzat tízéves mulasztásának nevezve ezen intézkedés elmaradását.

Nem tartható az a görcsös, központosított, államosított rendszer, hogy az önkormányzatoknak gyakorlatilag semmilyen beleszólásuk nincs a helyi oktatásba – jelentette ki.

Korábban írtuk

Azt szorgalmazta, hogy középtávon kapják vissza iskoláikat a települések, a központosított tankönyvrendszer helyébe pedig térjen vissza a versenyalapú, a pedagógusok szabad választására épülő szisztéma.