Fotó: MTI/Lehoczky Péter
Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevelési helyettes államtitkára előadást tart a Magyarok Országos Gyűlésén az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékparkban 2024. augusztus 19-én

Balatoni Katalin a Magyarok Országos Gyűlésén (MOGY) tartott előadásában kiemelte: a magyar oktatásban, köznevelésben minden lehetőség megvan arra, hogy a magyar kultúra, a magyar identitás építése és fejlesztése megvalósulhasson.

Hirdetés

Elmondta, fontos feladat, hogy a pedagógusképzésben megjelenjen a gyermekjáték, illetve a néptánc is, és a legfontosabb cél az, hogy ezeket úgy adják át a gyermekeknek, hogy a „szívükbe, lelkükbe költözzön”. A pedagógustársadalom nyitott erre – mutatott rá.

A néptánc az, ami a kognitív képességeket, a szociális kompetenciákat, illetve a gyermek egyéni fejlődését is nagyban támogatja, mindezek mellett van kultúraközvetítő lehetősége is – részletezte a helyettes államtitkár.

Balatoni Katalin fontos iránynak nevezte azt, hogy a magyar társadalom megismerje a valós kultúráját, ami a „világon egyedülálló, minőségi érték”.

Korábban írtuk

A helyettes államtitkár felhívta a figyelmet a köznevelés sajátosságára is. Elmondása szerint nemcsak oktatásról van szó, hanem arról is, hogy a pedagógusok a családokkal együttműködve részt vegyenek a gyerekek nevelésében, személyiségük kialakulásában.

Számos olyan program van ma Magyarországon a köznevelésben, amik kifejezetten a magyar kultúra megismerésére irányul – részletezte Balatoni Katalin, példaként megemlítve a Lázár Ervin , és a Határtalanul Programot.

Hangsúlyozta: „soha ne felejtsük el, hogy a magyar nemzetet az oktatás és a magyar nevelés tartja egybe”.

Falatovics Ádám, a Testnevelési Egyetem tanársegédje, az Országos Baranta Szövetség korábbi vezetője, az előadás másik résztvevője a magyar küzdősportok, harcművészetek szerepéről beszélt a közoktatásban. Kiemelte: ezek olyan filozófiát közvetítenek a gyerekeknek, amely évszázados tapasztalatok sűrítésén alapul.

Álláspontja szerint a küzdősportokat, a testnevelést élményalapú oktatással lehet átadni a gyerekeknek, és csak élményeken keresztül lehet ezeket elsajátítani. A korábban megszokott hétköznapi oktatás mellett szükség van a gyakorlati bevonódásra – fűzte hozzá.

Falatovics Ádám úgy fogalmazott, hogy „a mozgás egy csodaszer, egy eszköz, amelyeket használnunk kell”, és amelyek alapja a magyar kultúrkör, a magyar testkultúra, kezdve a népi játékoktól, a néptáncon át a magyar küzdősportokig, harcművészetekig.