Bemutatták a Credobus Econell 18 Next hazai fejlesztésű csuklós autóbuszt
A tervek szerint tíz éven belül magas technológiai színvonalú, a környezetet kisebb mértékben terhelő, hazai gyártású autóbuszokra cserélik a magyarországi autóbusz-állományt – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter csütörtökön Budapesten, a Credobus Econell 18 Next hazai fejlesztésű csuklós autóbusz bemutatóján.Magyarországon jelenleg mintegy 8500 autóbuszt tartanak üzemben, amelyek átlagéletkora meghaladja a 14 évet; célul azt tűzték ki, hogy ezt jóval 10 év alá vigyék – közölte a miniszter.
Kiemelte: a hazai autóbusz-stratégiát egyebek mellett arra alapozta a kormány, hogy Magyarországon komoly autóbusz-fejlesztési és -gyártási kapacitás, valamint szakértelem áll rendelkezésre.
A hazai fejlesztésű és gyártású Credobus Econell 18 Next csuklós autóbusz ultrakönnyű vázszerkezetre épített jármű, a kategória legkedvezőbb üzemanyag-felhasználású és legalacsonyabb fajlagos szén-dioxid kibocsátású terméke – ismertette Krankovics István, a gyártó Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója.
Palkovics László felhívta a figyelmet arra, hogy a hagyományos hajtásláncok fölött eljárt az idő, csökkenteni kell a járművek által okozott emissziót.
A miniszter kitért arra is, hogy a magyar gazdaság pozitív irányba változott; mint mondta, a magyar ipar high-tech, a járműipar ennek jó példája. Felidézte a Nemzetközi Valutaalap (IMF) egy évvel ezelőtti tanulmányát, amelyben minősítették a különböző országok iparszerkezetét a high-tech gyártásképesség és a high-tech termékek szempontjából.
Magyarországon ez 70 százalék volt, annyi, mint Németországban vagy Dániában, ezzel a lista elején álltunk – fogalmazott.
A miniszter az új buszt bemutatva kiemelte, hogy újra van magyarországi gyártású csuklós autóbusz.
A gyártó Kravtex Kft.-ről szólva jelezte, hogy a vállalat beszállítója a legnagyobb hazai közösségi közlekedési szolgáltatónak, a közelmúltban adták át egy 420 darabos keret utolsó autóbuszait a Volánbusznak.
Krankovics István közölte: az új jármű, az Econell 18 Next a hasonló méretű és befogadóképességű buszoknál 3 tonnával, 15 százalékkal könnyebb, ez ugyanennyivel kevesebb üzemanyag-fogyasztást és környezetszennyezést jelent.
Elmondta azt is, hogy Kravtexnek jelenleg mintegy 2400 busza üzemel a Volánbusznál.