Fotó: Wikimedia Commons (szerk.)
Hirdetés

A közlemény szerint Soproni Tamás a közösségi oldalon úgy fogalmazott: eljött az idő, hogy Budapest belső kerületei között Terézváros is rátérjen egy másik útra, és több nyugat-európai nagyvároshoz hasonlóan enyhítse a környezeti károkat, unokáinknak is élhető belvárost hozzon létre.

Ehhez pedig csökkenteni kell a belvárost használó autók számát úgy, hogy az eddigi ingyenes közterület-használatot megszüntetik, és 36 ezer forintos éves tarifát vezetnek be az első autókra a VI. kerületben – emelte ki a polgármester, hozzátéve, hogy ez havonta 3 ezer forintnak, azaz kevesebb mint 5 liter benzin árának felel meg.

„Mindezt a társadalmi igazságosságot szem előtt tartva tesszük, azaz kedvezményekkel segítjük a rászorulókat, és megfizettetjük azt, ha valaki az átlagosnál is többet, nagyobbat szeretne magának a közösből” – tudatta Soproni Tamás.

Az éves parkolási engedélyekből befolyt pénzt a Terézváros 2030 programban az „emberléptékű és emberarcú” városfejlesztésre, a kizárólagos lakossági parkolás rendszerének fenntartására, valamint a kedvezményes társasházi parkolóhelyek biztosítására fordítják – ismertette a polgármester.

Korábban írtuk