Hirdetés

A kormányhivatal közleménye szerint a szúrópróbaszerű ellenőrzés óta lefolytatott vizsgálatok súlyos hiányosságokat tártak fel.

„A buszok 76 százalékánál találtak problémát, csupán 24 százalék bizonyult kifogástalan állapotúnak. A buszok 12 százaléka közlekedésre alkalmatlan.

További 60 százaléknál olyan hibák vannak, amelyek miatt ismételt műszaki vizsgálatra, 4 százaléknál pedig azonnali javításra van szükség.”

Az ellenőrzés folytatódik, a kormányhivatal az összes buszt átvizsgálja, aminek „célja, hogy Budapesten kizárólag a jogszabályokban előírtaknak megfelelő műszaki állapotú buszok közlekedjenek garantálva az utasok biztonságát.”

A hibák kijavítása az üzemeltető kötelessége és a főváros felelőssége, amihez a szükséges időkeret rendelkezésre áll – közölték.

Reagált a BKV

A közlekedési vállalat azt írta, csak a megfelelő műszaki állapotú autóbuszaikat állítják forgalomba. „A buszok folyamatos felülvizsgálata, valamint az utas- és járműbiztonsági szempontok maradéktalan betartása független Budapest Főváros Kormányhivatalának ellenőrzésétől.”

A BKV a közleményben elismerte, hogy az állomány egy részét az ideálisnál jóval öregebb buszok alkotják.

A cég „tapasztalatai szerint az optimális maximális élettartam az autóbuszoknál 8-10 év. Bár a társaság flottafiatalítási stratégiájának köszönhetően az állomány átlagéletkora csökken, de jelenleg még 12,8 év. Több mint 200 busz 20 évesnél idősebb.”