Budapest-központú külföldi kampány indul
A Magyar Turisztikai Ügynökség elindítja az első átfogó, Budapest-központú külföldi kampányát.A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) elindítja az első átfogó, Budapest-központú külföldi kampányát, a május 15-én induló és júliusig tartó nemzetközi kampányban online, print és televíziós felületeken hirdetnek majd a legfontosabb küldőpiacokon – jelentette be Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója sajtótájékoztatón hétfőn Budapesten.
Hozzátette: Magyarország kormánya, a fővárossal együttműködve a következő négy évben kiemelten foglalkozik Budapest turizmusával. A főváros új turisztikai arculatához kulcsfontosságúnak nevezte, hogy Budapestnek olyan turisztikai márkát alkossanak, amely keretrendszert biztosít a következő évek nemzetközi kampányaihoz.
A kampánnyal a fő cél, hogy kiemeljék a főváros helyszíneit és programlehetőségeit, amelyek vonzóak a minőségi élményekre nyitott, motivált és magas turisztikai költésű látogatók számára – fejtette ki, hangsúlyozva: szeretnék elérni, hogy Budapest top európai főváros legyen, megelőzve Prágát és elérve Bécset. Azaz, ha valaki Európába vagy Európában utazik, ne legyen kérdés, hogy nem csak Londont, nem csak Párizst, hanem Budapestet is látnia kell.
Ismertetése szerint a megújuló Budapest turisztikai arculat a Budapest Európa fűszere – „Spice of Europe” – koncepcióra épül, ami kifejezi, hogy az ide érkező vendég megtalál mindent, ami egy klasszikus, európai fővárosra jellemző: így a történelmi örökséget, a színes kulturális kínálatot, az első osztályú gasztronómiát és virágzó divatot.
A Spice of Europe kampány részeként új turisztikai logót alkottak, új weboldalt és kreatív tartalmakat készítettek, valamint megszületett egy új imázsfilm, amely bemutatja Budapestet, és a főváros metaforikus fűszerességét. Bemutatja azt, hogy a város bejárható, sokféle élményt kínál. A filmben egy fiatal pár visz át Budapesten, akik magyar divattervezők ruháit viselik – fejtette ki.
A rendelkezésre álló összeg 65 százalékát online megjelenésre fordítják, 25 százalékát televíziós megjelenésre, kisebb részét pedig nyomatott hirdetésekre.
Guller Zoltán közölte: a kampányban az elsőszámú globális médiapartnerük a CNN lesz, 816 alkalommal fogják sugározni az imázsfilmet a CNN televíziós csatornáin az észak-amerikai, európai régióban, mintegy 205 millió háztartásba eljutva.
A kampány médiabüdzséjének közel 20 százalékát különböző légitársaságok kommunikációs felületeire fordítják. Megjelennek az Iberia, a Ryanair, a British Airways, a Lufthansa, a WizzAir, az American Airlines és a United Airlines fedélzetén.
A médiabüdzsé másik jelentős részét, nagyjából 20 százalékát meghatározó utazási és életstílus magazinokban elhelyezett hirdetésekre fordítják, és hirdetnek a Google-n, a YouTube-on és az Instagramon is. A hirdetések Budapest legfontosabb küldőpiacain, közöttük Németországban, az Amerikai Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban jelennek meg. Közösségi média és online felületeken lesznek még hirdetések Kanadában, Írországban, Ausztriában és Svájcban is.
A kampány kreatív tervezése és gyártása, amely magába foglalja egyebek mellett a fotózást, forgatást, a nemzetközi jogdíjakat, a honlap fejlesztést, bruttó 235 millió forint, a nemzetközi médiavásárlásra pedig bruttó 1,3 milliárd forintot fordítanak az első ütemben. Hangsúlyozta, a kedden induló Spice of Europe nemzetközi kampány az első állomás, ami ősszel egy kulturális, télen pedig a téli Budapestet bemutató változattal fog folytatódni. A nemzetközi kampánnyal párhuzamosan két másik kommunikációs kampányt is indít az MTÜ: elindul a tavaszi-nyári forgalomélénkítő belföldi kampány, a harmadik kampány pedig a régióban népszerűsíti majd Magyarország vidéki desztinációit – mondta el Guller Zoltán az MTI kérdésére.
Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes aláhúzta: Budapest nélkül nincs magyar turizmus. A főváros, a kormány, és a szakma egyaránt azon dolgozik, hogy Budapest egyre jobb hely legyen a budapestieknek, a magyaroknak, és a külföldieknek is. Hozzátette: 2010 óta másfélszeresére nőtt a fővárosba érkezők száma, a tavalyi rekordév volt, és ez várhatóan idén folytatódik.
Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke kiemelte: míg a hazai szobakapacitás 35 százaléka – közel 20 ezer szoba – van a fővárosban, addig a külföldi vendégéjszakák 70 százaléka. A szobakapacitás a fővárosban a következő két évben több mint 10 százalékkal bővülni fog, Budapest turisztikai piaca minden eddiginél dinamikusabban bővül – mutatott rá.
MTI