Az újonnan létrejövő, állami és társadalmi szerveket egyaránt átfogó szakmaközi munkacsoport célja, hogy erősítse a családokat célzó, megtévesztő reklámokkal és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokkal szembeni fellépést – elsősorban az online és közösségi média felületein – írták.

Hirdetés

A közlemény idézi Varga Judit igazságügyi minisztert, aki hangsúlyozta, a következő négy évben a magyar emberek és családok érdekeinek képviselete és jogainak védelme kiemelt feladata lesz a fogyasztóvédelemnek.

A kerekasztal létrehozásával azt a cél, hogy a területen működő hatóságok azonos célok és szempontok mentén, kiemelten a magyar családok védelme érdekében, összehangoltan folytassák tevékenységüket.

Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke a közleményben kifejtette, a család vagy a szülők számos alkalommal célpontjai a megtévesztő reklámoknak, kereskedelmi gyakorlatoknak.

A család intézményét kiemelten védi az alaptörvény és a családok védelméről szóló törvény. Eljött az ideje annak, hogy Magyarországon a családok és családi kapcsolatok védelme a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok szabályozásában is megjelenjen, és az eddig is kiemelt védelmet még tovább fokozzák. A vállalkozásoknak különös felelősséggel kell eljárniuk, ha észszerűen előre látható számukra, hogy kereskedelmi gyakorlatuk alkalmas a családok döntéseinek torzítására – tette hozzá a GVH elnöke.

Korábban írtuk