Fotó: parlament.hu (képernyőfotó)
Hirdetés

Csárdi Antal (LMP) szerint hiába próbálkoznak mellébeszéléssel, az emberek látják, hogy a „gyarmatosítási terveit végre akarja hajtani a kormány”. Azonban egyre többen pontosan értik, hogy milyen veszélyes lenne Magyarország számára, ha akkumulátor gyarmattá válna. Nemcsak Debrecenben, hanem Fóton, Iváncsán, Komáromban, Sóskúton, Nyíregyházán és Tatabányán, hanem szerte az országban, és Budapesten is.

Az LMP meghallgatja az emberek problémáit, a Fidesz kormány azonban nem meghallgatni akarja az emberek véleményét, hanem elhallgattatni őket – vélekedett.

Azért adtak be országos népszavazási kezdeményezést, hogy a magyar emberek kimondhassák, hogy nem lehet akkumulátorgyarmattá tenni az országot – mondta

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter válaszában úgy fogalmazott: elektromos akkumulátor nélkül nincsen elektromos autózás, elektromos autózás nélkül nincsen csökkenő károsanyag kibocsátás a közlekedésben. Erre gondolhatott Frans Timmermans, az Európai Bizottság alelnöke is, amikor tömeges akkumulátorgyártásra szólította fel az EU-t.

Korábban írtuk

A tárcavezető felelőtlennek nevezte, hogy a baloldal hiteltelen vagy hibás adatokkal próbálják megrémiszteni az embereket. Rámutatott: a debreceni vízbázis napi hozama 75 ezer köbméter, miközben a város vízigénye 40 ezer köbméter, a leendő akkumulátoré pedig 3378 köbméter lesz. A komáromi gyár napi vízhasználata a Duna öt másodperces vízhozama, a gödi gyár pedig száz százalékban szürke vizet használt.

Ezekért az akkumulátorgyárakért a világon nagy verseny van, ezért akik azt szorgalmazzák, hogy máshol épüljenek fel, más országok érdekeit szolgálják – jelentette ki a miniszter.