A Bajánsenye országhatár-Boba szakasz villamosítási, a Zalalövő-Boba vonal biztosítóberendezési és távközlési munkái, valamint az Ukk-Boba deltavágány rehabilitáció az utolsó három eleme az V. TEN-T közlekedési folyosóhoz tartozó szakasz felerészben ISPA/Kohéziós Alap támogatásával megvalósuló fejlesztésének. A korridorrész összesen közel 55 milliárd forintos költségű korszerűsítésének eredményeként már 2010 augusztusában megindulhatott a villamos-vontatású közlekedés a Bajánsenye – Zalaegerszeg – Boba vasútvonalon.

Völner Pál az ünnepélyes átadáson elmondta: a júliusban újranyitott öt vasúti mellékvonal után 2010. december 12-étől az Almásfüzitő – Esztergom, Börgönd – Sárbogárd, Godisa – Komló, Abaújszántó – Hidasnémeti, Fehérgyarmat – Zajta és Kocsord alsó – Csenger szakaszokon, összesen 165 kilométeren indul meg ismét a személyszállítás.

A döntéssel 43 település mintegy 135 ezer lakosának közlekedési lehetőségei bővülnek. A változás közvetlenül érint 56 állomást vagy megállóhelyet. A vonalakon a forgalomszüneteltetést megelőzővel legalább egyenértékű, a kapcsolódó fővonalakéhoz illeszkedő menetrendekkel közlekednek majd a vonatok.

A szakminisztérium ezzel az intézkedéssel is a vasút fejlesztése és a vidék megerősítése melletti elkötelezettségét jelzi. Az Abaújszántó – Hidasnémeti vonalon a tavaszi-nyári árvíz és rendkívüli esőzések okozta károk gyors helyreállításának köszönhetően indulhat újra az év végétől a személyszállítás. Egy másik észak-magyarországi szakasz, a Szilvásvárad – Putnok újranyitását továbbra is tervezi a tárca. Ezen a viszonylaton azonban a biztonságos vonatközlekedés feltételei decemberig nem teremthetők meg maradéktalanul, a szélsőséges időjárási viszonyok miatt sérült pálya további beavatkozást igényel.