Hirdetés

Felidézte, hogy ezen az útszakaszon több mint tizenkét éve, 2009 decemberében állították le a személyszállító vonatokat. A forgalom már a következő évben, a 2010-es kormányváltás után újraindult, azonban eddig csupán naponta egy-két járat közlekedett itt. A menetrendet később bővíthetik a tapasztalatok alapján – fűzte hozzá.

A tarifarendszerben marad az átjárhatóság, a vonal mentén érvényes Volánbusz Zrt. bérleteket a MÁV továbbra is elfogadja a vonatokon – tájékoztatott. Jelezte, hogy az őszi menetrend-módosítás – akárcsak a júliusi változtatás – elsősorban azokon a regionális vonalakon tartalmaz bővítéseket, amelyeken korábban csak néhány vonat járt.

Példaként megemlítette, hogy az augusztus 29-től érvényes módosítás értelmében kétórás ütemes menetrend lép életbe egész nap a Nyékládháza-Tiszaújváros vonalon, továbbá a Villány-Mohács vonalon naponta 8 pár vonat közlekedik majd.

További módosítások lesznek például a Budapest-Székesfehérvár-Tapolca vonalon: a Balatonfüredről 5:50-kor induló személyvonat egész évben Budapestig közlekedik. A Kaposvár-Siófok vonalon egész évre megmarad a nyári időszakra bevezetett két új személyvonatpár Siófokról Tabra és vissza.

A MÁV-Starttal együtt a Volánbusz menetrendje is változik néhány régióban – hívta fel a figyelmet az államtitkár. A legfontosabb fejlesztés Szekszárdot és környékét érinti, ahol a helyi és helyközi járatok integrációjával sűrűbb szolgáltatás lesz a megyeszékhelyen, ugyanakkor a beutazók a város több fontos pontját érhetik el közvetlenül.

Az őszi menetrendi változások részletesen a MÁV-Volán csoport honlapján rövidesen elérhetők – írta a közösségi oldalán Vitézy Dávid.

Korábban írtuk