Fotó: MTI
Alstom szerelvény a 4-es metró vonalán
Hirdetés

Dorosz Dávid hangsúlyozta: az új városvezetés elkötelezett abban, hogy egy környezet- és utasbarát, biztonságos és kényelmes fővárosi tömegközlekedés álljon rendelkezésre. Ezért az új városvezetés a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV Zrt. vezetésével egy lépéssorozatba kezdett, amelynek első fontos mérföldköve az éjszakai üzemidő meghosszabbítása – közölte.

A főpolgármester-helyettes azt mondta, Budapest egy olyan fejlődő város, amelyben pezsgő éjszakai élet zajlik, ezért a tömegközlekedés hétvégi éjszakai kihasználtsága jelentős mértékben nő.

Az üzemidő meghosszabbításának nyertesei az utasok, a környezet, hiszen a lépésnek köszönhetően havi több mint három tonnával kevesebb lesz a károsanyag-kibocsátás – mutatott rá Dorosz Dávid.

Varga Ivett, a BKK vezérigazgatója elmondta, az üzemidő meghosszabbítását a valós utasigényekhez igazították. A továbbiakban más vonalakon is vizsgálják majd azt, hogyan lehetne a  legjobban az éjszakai járatokat az utasigényekhez igazítani.

Sajtóinformációkra reagálva kiemelte, az üzemidő meghosszabbítása a BKK és a BKV konszenzusos megoldása, és ez nem jár többletköltséggel, hiszen a metrók üzemidejének meghosszabbításával párhuzamosan az éjszakai felszíni járatok számát jelentősen csökkentik. A lépés költsége mintegy 2 millió forint, de ez ki is egyenlítődik a párhuzamos felszíni éjszakai buszjáratok racionalizálásával – közölte Varga Ivett.

A BKK vezérigazgatója elmondta azt is, a jövőben megvizsgálnák az akár 0-24 órás metróüzem lehetőségét is.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy a lépés 187 kilométer pluszteljesítményt jelent a BKV-nak, az érintett két metró esetében a karbantartást a kétnapos, csökkentett üzemidőben is el tudják végezni.

A közreadott sajtóanyag szerint éjszaka a metrószerelvények 10-15 percenként követik majd egymást.