A gyömrői konténeriskola tanári szobája
Fotó: Demokrata/Vermes Tibor
Hirdetés

A válaszadó tanárok 72 százaléka közepesen vagy teljes mértékben egyetértett azzal az állítással, hogy a folyamatos visszajelzés segíti szakmai fejlődésüket – tudta meg a Demokrata. Ez arra utal, hogy a tanárok túlnyomó többsége fontosnak tartja a strukturált és következetes értékelési gyakorlatot.

A Belügyminisztérium az elmúlt egy hónapban kérdőív keretein belül mérte fel a pedagógusok körében a teljesítményértékelési rendszerrel kapcsolatos tapasztalatokat. A felmérés egyik központi kérdése arra irányult, mennyire ösztönző a pedagógusok számára, ha rendszeres visszajelzést kapnak munkájukról. A kérdőívet minden iskolában dolgozó tanár megkapta, közülük valamivel több mint 15 ezren töltötték ki.

A 2024/2025-ös tanév elején minden pedagógus számára egyéni teljesítménycélokat határoztak meg az iskolaigazgatók.

A tanárok 64 százaléka ezeket teljes mértékben korrektnek ítélte meg, további 30 százalékuk pedig elfogadhatónak tartotta.

Mindössze 5,5 százalék érezte úgy, hogy a számára kitűzött célok nem voltak elfogadhatók.

Kapcsolódó cikkünk

Az év végi értékelés során hasonlóan kedvező visszajelzések érkeztek. A pedagógusok 60 százaléka teljes mértékben korrektnek találta az igazgatói értékelést, míg 29 százalék elfogadható mértékben volt elégedett annak eredményével. Elégedetlenséget mindössze a válaszadók 11,7 százaléka jelzett csak.

Új tanév, újabb béremelés

A teljesítményértékelési eredmények alapján 2025. szeptember 1-jétől tovább emelkedtek a pedagógusi bérek. A rendszer célja, hogy erősítse a visszajelzési kultúrát, ösztönözze a folyamatos szakmai fejlődést és teljesítményalapú bérezési struktúrát biztosítson a tanárok számára.

Összességében a felmérés azt mutatja, hogy a pedagógusok többsége elfogadja, sőt támogatja a teljesítményértékelés rendszerét, mely a jelek szerint kiváló szakmai előrelépési lehetőséget nyújt számukra.