Élénkült a biztosítók versenye a márciusi lakásbiztosítási kampány hatására
A márciusi lakásbiztosítási kampányban a vártnál többen kötöttek új biztosítást, illetve változtatták meg korábbi szerződésüket régi biztosítójuknál, csaknem félmillió új lakásbiztosítási szerződést kötöttek, illetve kötöttek újra az ügyfelek – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) miniszteri biztosa kedden a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.Kovács Zsolt felidézte: a lakásbiztosítási kampány során költségmentesen fel lehetett mondani a régi lakásbiztosításokat, és azokat korszerűbbre, illetve akár olcsóbbra lehetett cserélni.
A miniszteri biztos felhívta a figyelmet, hogy az elmúlt években erőteljesen emelkedtek az ingatlanárak, illetve a szakipari árak, és a biztosítások jelentős része gyorsan korszerűtlenebbé vált. Emellett olyan időjárási jelenségekre is fel kell készülni, amelyek nem voltak megszokottak az elmúlt évtizedekben, de a lakásbiztosításokat sokan akár évtizedekkel ezelőtt kötötték és nem aktualizálták – tette hozzá.
Elmondta: Magyarországon a saját ingatlan nagyon fontos, ezért az emberek a lakásbiztosításra is figyeltek, de a kampány egyik fontos eredménye, hogy olyan ingatlantulajdonosokat is meg lehetett szólítani, akiknek korábban nem volt biztosításuk.
A miniszteri biztos kiemelte azt is, hogy a kampány hatására jelentősen élénkült a verseny a biztosítók között, és nagyobb teret kaptak a korszerűbb megoldásokkal megjelenő társaságok.