Ellenzéki kerületek a Fidesz ötletével könnyítik meg a parkolást
Egyelőre csak a VI., a VII., és a XIII. kerület létesíthet a helyi lakosoknak kizárólagos parkolóhelyeket. Szentgyörgyvölgyi Péter V. kerületi fideszes polgármester tavaly novemberben elsőként nyújtotta be azt a javaslatát, hogy a fővárosi parkolási rendelet módosításával a budapesti polgármesterek az általuk vezetett kerületek lakosai számára kizárólagos várakozóhelyeket jelölhessenek ki. Karácsony Gergely kabinetfőnöke szerint az V. kerület a hiányos terve miatt nem foghat bele a megvalósításba – erről ír cikkében a Mandiner.Közös sajtótájékoztatón jelentette be Balogh Samu, Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke és három fővárosi kerület vezetője, hogy egyelőre kísérleti jelleggel, a helyi lakosok számára kizárólagos parkolási helyek kiépítését kezdik meg – írja a Mandiner.
Balogh Samu elmondta: a főváros a szakcégeivel és az érintett kerületek vezetőivel egyeztetve az elmúlt hónapokban kidolgozott egy kísérleti „pilot projektet”, amivel el lehet kezdeni a terv megvalósítását. Ezzel együtt megkezdődött a mikromobilitási pontok kialakításának a tervezése is, ahol az elektromos rollerek, kerékpárok tárolását tudják majd megoldani.
A Mandiner egy korábbi cikke arról számolt be, hogy Szentgyörgyvölgyi Péter, Budapest V. kerületének fideszes polgármestere 2020 novemberében – addig egyedülálló ötletként –, elsőként nyújtotta be a fővárosi közgyűlésnek azt a javaslatát, hogy
a fővárosi parkolási rendelet módosításával a budapesti polgármesterek az általuk vezetett kerületek lakosai számára kizárólagos várakozóhelyeket jelölhessenek ki. A főváros vezetése azonban a kezdeményezést napirendre sem tűzte.
A Belváros január végén a Budapest Közút Zrt-hez nyújtotta be kiviteli tervét, amelyet azonban nem fogadtak el, de azt jelezték, hogy a VI. kerület esetében a Szentgyörgyvölgyi Péter kezdeményezéséhez teljesen hasonló megoldást már jóváhagytak – ismerteti a portál.
A Mandiner kérdésére, hogy miért nem a konkrét tervekkel rendelkező V. kerülettel egyeztek meg, Balogh Samu azt válaszolta, hogy a kizárólagos parkolási helyek és a mikromobilitási pontok létesítését egyben kezelik, az V. kerület részéről pedig utóbbira még nem készült konkrét terv.
Közleményében a belvárosi polgármester azonban rámutatott, hogy miközben az engedélyt megszerző VI. kerület a tervek szerint 80 mikromobilitási pontot hoz létre,
a Belváros már jelenleg is példaértékűen több mint 1000 kerékpártámaszt üzemeltet, több mint 2000 kerékpár lerakására alkalmas kapacitással
– közölte a hírportál.
A Mandiner cikke IDE KATTINTVA tekinthető meg.