Élmezőnyben a magyar iskolarendszer a pénzügyi ismeretek fejlesztésében
Magyarország a negyedik helyen végzett a pénzügyi ismereteknél – a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) módszertanának alapján a felnőtteknél készült nemzetközi pénzügyikultúra-kutatás legfrissebb eredményei alapján – a felméréshez csatlakozó 39 ország között – közölte a Belügyminisztérium csütörtökön az MTI-vel.Hozzátették: az elmúlt években bevezetett intézkedések is hozzájárultak ahhoz, hogy ilyen kiemelkedően jól szerepeltek a magyarok a nemzetközi felmérésen.
A megújult Nemzeti alaptantervben kulcskompetenciaként jelennek meg a munkavállalói, innovációs és vállalkozói kompetenciák, valamint kiemelt cél a gazdasági és pénzügyi nevelés fejlesztése – hangsúlyozták.
Kitértek a közleményben arra is, hogy már tíz éve minden tanévben Pénz7 elnevezéssel témahetet szerveznek, amelyhez bármelyik iskola csatlakozhat, és a megvalósításhoz sok tananyag, óraterv és tanári segédlet tölthető le a témahét honlapjáról, valamint képzések is elérhetők.
A tíz éve folyó ismeretterjesztő munka hatása már megjelenik a legfrissebb OECD által koordinált nemzetközi pénzügyikultúra-kutatás magyar eredményeiben is: az iskolapadból az utóbbi években kikerült 18-29 éves fiatal felnőttek pénzügyi tudása (74 százalék) megközelíti a legjobban teljesítő 30-59 éves korosztály 76 százalékos eredményét – áll a közleményben.
Megjegyezték, az iskolából kikerülő fiatalok a pénzügyi tudatosság által jobb pénzügyi döntéseket hoznak, fejlődik vállalkozói képességük.