Fotó: MTI/Máthé Zoltán, Archív
Karácsony Gergely és Dobrev Klára 2019. szeptember 20-án
Hirdetés

Úgy vezet a közösségi médiában Orbán Viktor miniszterelnök, hogy arra egyetlen forintot sem költ, ez derül ki a Facebook-hirdetéstárak adataiból, valamint a Telex.hu heti összefoglalóiból. Mindeközben Karácsony Gergely oldalára több mint 120 millió, Dobrev Klára oldalára 77 millió, Jakab Péter oldalára pedig több mint 10 millió forintot költöttek ezidáig – ismerteti a Mandiner.

Hatalmas ára van annak, hogy az ellenzéki politikusok felszínen tudjanak maradni a közösségi médiában, ugyanis Karácsony Gergely Facebook-oldalára szeptember 18. és 24. között 25 millió 858 ezer 765 forintot, míg 2019. április 15. óta összességében 122 millió 968 ezer 220 forintot költöttek.

Fotó: Mandiner; Facebook/Karácsony Gergely

Dobrev Klára, a Demokratikus Koalíció miniszterelnök-jelöltjének oldalára a szeptember 18. és 24. közötti időszakban 11 millió 513 ezer 722 forintot, míg 2019. április 15. óta 77 millió 844 ezer 713 forintot fordítottak.

Fotó: Mandiner; Facebook/Dobrev Klára

Mindeközben Jakab Péter Facebook-oldalára szeptember 18. és 24. között 2 millió 806 ezer 400 forintot, 2019. április 15. óta pedig 14 millió 600 ezer 465 forintot költöttek.

Fotó: Mandiner; Facebook/Jakab Péter

A több tízmilliós nagyságrendű ráfordítás ellenére a kormányfő az elmúlt három héten folyamatosan maga mögé utasította az ellenzék miniszterelnök-jelöltjeit a közösségi médiában – hívja fel a figyelmet a cikk.

Orbán Viktor kormányfő szeptember 17. és 24. között 582 ezer interakciót szerzett összesítve, szemben Karácsony Gergely főpolgármesterrel, akinek ez az érték 198 ezer lett. A harmadik helyre Jakab Péter, a Jobbik elnöke futott be, aki 195 ezer interakciót zsebelt be a Facebookon. Őt követi Gyurcsány Ferenc, 186 ezer interakcióval.

Orbán Viktor folyamatosan tartja vezető szerepét a Facebookon, hiszen szeptember 10. és 17. között 258 ezer interakciót szerzett, míg a második helyen végző Karácsony Gergely 194 ezret. Szeptember 3. és 10. között is a miniszterelnök végzett az élen 517 ezer interakcióval, maga mögé utasítva a 174 ezer interakciót szerző főpolgármestert.  

A Mandinernek nyilatkozó Deák Dániel politológus szerint a főpolgármester a közösségi médiára összpontosítja kampányát, aminek hátterében a televíziós szereplései, valamint az egyéb nyilvános kampányeseményei során tanúsított gyenge teljesítmény áll. „Ezért igyekeznek őt ezektől az eseményektől a lehető leginkább megkímélni, és a Facebook jelentette biztonságos kommunikáció mezején tartani” – fogalmazott a XXI. Század Intézet vezető elemzője.

🔴Karácsony Gergely oldalára több mint 120, Dobrev Klára oldalára 77, Jakab Péter oldalára pedig több mint 10 milliót…

Posted by Deák Dániel on Tuesday, September 28, 2021

A Mandiner cikke további részletekkel IDE KATTINTVA olvasható.

Korábban írtuk