TÉMATÁMOGATÁS. KÉSZÜLT A MÁV MAGYAR ÁLLAMVASUTAK ZRT. TÁMOGATÁSÁVAL.

Hirdetés

Saját gyártású és felújítású kocsikkal emeli a MÁV az Erdélybe közlekedő InterCityk kényelmi színvonalát. A koncepció része a településnevek magyar elnevezéssel történő megjelenítése, valamint az étkezőkocsi-szolgáltatás visszaállítása. Az újításokról Loppert Dániel kommunikációs igazgatót kérdeztük.

– A Corona InterCity fejlesztésével új minőség jelenik meg a MÁV Erdélybe utazó utasai számára. Mik ennek a fejlesztésnek a főbb pontjai?

– A Corona InterCityt egyfajta zászlósvonattá szeretnénk fejleszteni a határon túli, főleg erdélyi szolgáltatások tekintetében. A szerelvény öt kocsiból áll, része egy hálókocsi, egy fekvőhelyes, egy étkező-, és persze ülőhelyes kocsik is. A Corona InterCity szeptember óta újra étkezőkocsival közlekedik. A decemberi menetrendváltástól a vasúttársaság a hálókocsit is újabb, kényelmesebb, klímás járműre cseréli, 2020 nyarától pedig a vonatba kerülő felújított MÁV-START-os CAF fekvőhelyes kocsi is légkondicionált lesz. 2020 végére a Corona teljes MÁV-START állományú és felújított ülő-, fekvőhelyes, háló- és étkezőkocsiból álló szerelvényből fog állni.

– Szeptember elejétől már étkezőkocsival közlekedik a Corona InterCity. Mi az oka, hogy sokáig nélkülözni kellett az étkezőkocsikat a MÁV vonalain, és most miért éri meg újra működtetni ezeket?

– Bármilyen szolgáltatás, ami megjelenik a vasút környékén, akár az étkezőkocsi-szolgáltatás, akár az állomásokon tapasztalható újítások, komplexen járulnak hozzá a szolgáltatás minőségének javításához. Nagyon hiányzott az utasoknak az étkezőkocsi-szolgáltatás, ami idén nyáron a Balatonon indult újra, és nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk. A szolgáltatás megújult ételekkel, baráti árazással indult újra szeptembertől a bécsi és erdélyi járatokon. Emellett ugyanakkor hagyományos magyar ételek, mint a gulyásleves és a marhapörkölt is megjelennek a kínálatban, és kapható Csíki sör is. Karácsonykor pedig külön menüsorral készülünk, így többek között lesz töltött káposzta, zserbó és forralt bor is az étlapon.

– Az erdélyi, székelyföldi vonalak tekintetében megjelennek a magyar nyelvű településkiírások. Ez ugye nem csak a Corona InterCityre igaz?

– Ötven éve jogosan várják el a MÁV-tól, hogy a határon túli településekre kétnyelvű utastájékoztatás keretében jelenjenek meg a magyar elnevezések, mind a tájékoztató táblákon, mind a kocsik oldalán látható iránytáblákon. Ennek egyrészt szimbolikus jelentősége van, hiszen a magyar ajkú lakosság összetartozásának erősítése történelmi feladat, a MÁV pedig szeretne a határon túli magyarokra kiemelt célközönségként tekinteni, aminek ez egy jelképes indító lépése. Másrészt a Magyarországról utazók döntő többsége magyar nyelven ismeri a szomszédos országok két nyelven elnevezett településeit, vagyis a dupla feliratozással megkönnyítjük a köztes állomások azonosítását. 2020 nyár elejéig valamennyi állomási és fedélzeti utastájékoztatási kijelzőjén és tábláján magyarul is feltünteti a Földrajzinév-bizottság állásfoglalása szerinti magyar megfelelővel rendelkező, belföldön is megváltható menetjeggyel elérhető állomások nevét.

– Mennyire jelentősek ezek a vonalak, vagyis hány utast jelentenek az Erdély és Magyarország közötti utasforgalomban?

– A tavalyi évhez képest 12-13 százalékkal nőtt az utasszám, ami nemzetközi viszonylatban átlagon felüli növekedést jelent. Az utazásokat kedvező díjszabással is próbáljuk elérhetőbbé tenni, hiszen az ülőhelyes kocsikban már 15 euróért el lehet jutni Aradra vagy Kolozsvárra, a távolabbi célállomásokra, például Brassóba 19 euróért. Bízunk benne, hogy a fejlesztések eredményeképpen még könnyebbé válik az erdélyi magyarság számára az anyagország megközelítése.