Ez Márki-Zay Péter programja: Vegyenek kisebb autót!
A rezsicsökkentéshez hasonlóan a benzinárak befagyasztását is támadta az utóbbi hetekben Márki-Zay Péter. A Mediaworks Hírcentruma összefoglalta a baloldal miniszterelnök-jelöltjének ezzel kapcsolatos abszurd elképzeléseit, amelyek súlyos gondot jelentenének az autósoknak – és persze az egész magyar társadalomnak.Márki-Zay Péter októberben, a baloldali miniszterelnök-jelöltek vitáján már egyértelművé tette álláspontját, miszerint a benzinárban semmilyen szociális komponenst nem tart indokoltnak. Úgy fogalmazott, az embereknek érezniük kell az energiaárak növekedését.
„Ahhoz, hogy fönntarthatóvá alakítsuk a gazdaságot, ahhoz igenis érezni kell az energiaár-növekedést, azokat az externáliákat, amiket ráterhelünk a fogyasztókra, mert végül is mindent a fogyasztókra, persze a kibocsátó, de az be fog épülni az árba„ – fejtegette a Hvg által szervezett, Gyurcsány feleségével folytatott vitán.
A korábban Brüsszel-közeli energiacégek lobbistájaként dolgozó Márki-Zay az RTL által celebrált műsorban felelőtlen ígéretnek nevezte az üzemanyagárak adójának csökkentését is. – Mindenki növelni akarja a béreket, a juttatásokat, lakást akar építeni, beruházni akar, fejleszteni akar, zöldgazdaságot akar, és a többi, ami iszonyatos pénzbe kerül. És egyébként meg adót akar csökkenteni minden egyes területen. Ezek olyan felelőtlen ígéretek – jelentette ki.
– Tartósan végtelenül károsnak tartom, ha a piaci folyamatokba az állam felelőtlen módon akar beavatkozni – ezt már a Blikknek adott interjúban fejtegette Márki-Zay Péter. A baloldali miniszterelnök-jelöltet a lap arról kérdezte, mihez kezdene a benzinárak folyamatos emelkedésével, ha kormányt alakíthatna jövőre. A baloldali politikus erre azt mondta, nem tartja megoldásnak a üzemanyagárak befagyasztását. Majd azt magyarázta, hogy az Egyesült Államokban, amikor emelkedni kezdett a benzin ára, akkor az emberek kisebb autókra váltottak, „s nem egyesével, hanem akár hárman mentek együtt munkába”. Miközben tehát Márki-Zay azt javasolja az embereknek, hogy vegyenek kisebb autót, nagycsaládosként maga is igénybe vette a kormány autótámogatási kedvezményét és nagy autót vásárolt.
A teljes cikket IDE kattintva olvashatják el az Origo oldalán.