A nyírbátori vasútállomás a Debrecen-Mátészalka vasútvonal felújításáról tartott sajtótájékoztató napján, 2025. november 7-én
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt
Hirdetés

Tasó László hangsúlyozta, a fejlesztés mintegy hetven kilométer hosszban érinti a vasúti pályát Debrecen-Apafától a szatmári városig. Ennek során a vágányok tengelyterhelését 22,5 tonnásra emelik, villamosítják a teljes szakaszt, megújítják az állomásépületeket és azok peronjait, parkolókat építenek, utastájékoztató rendszert telepítenek, illetve a teljes vonalon kiépítik a központi irányítási rendszert és biztosítóberendezéseket.

A beruházás az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programban (Ikop) valósul meg, jelenleg a tervezési folyamat tart – ismertette a miniszteri biztos, hozzátéve, a kiviteli tervek elkészítésére várhatóan 2026 első negyedévében választják ki a tervezőt.

Tasó László az MTI kérdésére elmondta, a tervezési fázisra bruttó 8 milliárd forintot fordítanak.

Simon Miklós, a térség fideszes országgyűlési képviselője a tájékoztatón kifejtette, a fejlesztéssel óránkénti 100-120 kilométeres sebességet szeretnének elérni a 110-es számú vasútvonalon, a villamosítás mellett pedig megfelelő kiszolgáló infrastruktúrát építenek ki az utasok számára.

A beruházás a térség ipari fejlesztését is szolgálja majd, az utasok pedig rövidebb idő alatt juthatnak el Debrecenbe, Mátészalkára és Nyírbátorba – hangoztatta a képviselő.

Simon Miklós megjegyezte, a Debrecent és Mátészalkát közúton összekötő 471-es főút szabolcsi szakaszának szélesítésére és felújítására már elkészültek a kiviteli tervek, valamint elkezdődött a tervezés a Nyírbátort elkerülő útszakasz megépítésére.