A ferihegyi légikikötőt üzemeltető cég úgynevezett karbon akkreditált minősítéséhez Siim Kallas, az Európai Bizottság alelnöke és közlekedési biztosa gratulált Jost Lammersnek a Budapest Airport vezérigazgatójának. A minősítés lényegében azt jelenti, hogy a Budapest Airport immár azon európai repülőterek sorába tartozik, amelyek elkötelezettek a hatékony energiafelhasználás mellett és kiemelkedő jelentőségűnek tekintik a szén-dioxid kibocsátás csökkentését.

Az ACI Europe által életre hívott kezdeményezés célja az volt, hogy a repülőterek ismerjék fel saját felelősségüket és fogjanak össze a klímaváltozás elleni globális küzdelemben. A teljes akkreditációs folyamat valójában négy fázisból áll, ezek közül az első lépcsőfokot teljesítette most a budapesti repülőtér, hogy tételesen felmérte a repülőtér 2009. évi szén-dioxid kibocsátását, illetve olyan irányelvet fogadott el, amelyben elkötelezte magát a kibocsátás fokozatos csökkentése mellett. A folyamat során a Budapest Airport szakemberei nemzetközi szakértők bevonásával kiszámolták a repülőtér üzemeltetéséből adódó szén-dioxid kibocsátást, majd az így kapott adatokat egy erre kijelölt független szervezettel hitelesíttették.

A végleges szén-dioxid kibocsátási jelentést az ACI hivatalos adminisztrátor-partnere, egy londoni székhelyű tanácsadó iroda kapta meg, amely ezt követően megküldte az értesítést arról, hogy a repülőtér felvételt nyert a környezetvédelmi „elitklubba”. Az akkreditációs folyamat második fázisában a projektben résztvevő munkatársak azt szeretnék elérni, hogy a következő hitelesítés során konkrét, kimutatható csökkenést regisztrálhasson a Budapest Airport. A későbbiek során, a harmadik és negyedik szakaszban az energiafelhasználás opti­malizálására kell törekedni, majd végül azt kell elérni, hogy a szén-dioxid kibocsátás szempontjából gyakorlatilag semlegessé váljon a repülőtér.

A Budapest Airport már eddig is számos önkéntes feladatot vállalt a fenntartható fejlődés érdekében. A repülőteret üzemeltető cég 2007-ben indított energiaracionalizálási programjának részeként egyebek mellett felújította a futópályák fénytechnikai rendszerét, napkollektor rendszert telepített az 1-es terminál tetejére, valamint jelentősen csökkentette földgázfelhasználását is.

Jost Lammers az oklevél átvételét követően elmondta: „Reméljük, hogy a most megkezdett folyamat eredményeként tovább csökken a repülőtér ún. széndioxid lenyomata, ami az éghajlatváltozást előidéző környezetterhelés elfogadott mutatószáma. A Budapest Airport a magyar gazdaság egyik fontos szereplőjeként továbbra is elkötelezett a környezettudatos repülőtér-üzemeltetés mellett.”