Forrás: MTI/Szigetváry Zsolt
Karácsony Gergely főpolgármester beszédet mond a BKV kelenföldi buszgarázsában 2020. október 9-én
Hirdetés

A Budapesti Közlekedési Zrt. klímakálváriája egészen a Demszky-korszakig nyúlik vissza, a klíma nélkül érkező „hannoveri” villamosok beszerzéséig, illetve addig a pontig, amikor több éves késlekedést követően a baloldali városvezetés új autóbuszok vásárlása mellett döntött – ismerteti a cikk.

A 2004-ben érkező alacsonypadlós Volvo 7700A típusú autóbuszok pont azért kerültek kereszttűzbe, mert az első ötven példányát légkondicionálók nélkül rendelte meg a BKV

– írják.

A BKV akkor nehezen, de belátta, hogy tarthatatlan a helyzet, az utastér szellőztetéséről gondoskodó nyolc darab ventilátor egyszerűen nem volt képes azt a komfortot nyújtani az utazóknak, amit a XXI. században el lehetne várni, így megtörtént az első ötven Volvo-busz utólagos klimatizálása.

Hasonló hibába esett a Demszky Gábor vezette főváros közlekedési vállalata, amikor a 2006-ban forgalomba álló, Európa legforgalmasabb villamosvonalán közlekedő, újonnan vásárolt Combinókat klímák nélkül rendelte meg, ezekben is kezdetben csak légbefúvó berendezések működtek – emlékeztet a Mandiner.

A Demszky-éra több évtizedes elmaradásának pótlása kezdődött meg Tarlós István főpolgármestersége idején a hármas metró és szerelvényeinek felújításával, amelyek klimatizálására azonban végül nem került sor az oroszországi, Mityiscsiben található üzemben

– írják a cikkben.

A volt városvezető viszont 2019 nyarán már arról beszélt: az anyagi és a technikai feltételek is adottak a szerelvények klimatizálására. 6 milliárd forintot sikerült visszanyerni peres úton az Alstomtól, és elérhetővé váltak olyan kis méretű és súlyú légkondicionáló berendezések, amelyek már beépíthetők a kocsiszekrényekbe – közölte akkor Tarlós István.

Karácsony Gergely jelenlegi baloldali főpolgármester nagy hangsúlyt fektetett választási kampányában a szerelvények légkondicionálására, ez azonban még mindig nem valósult meg – közölte a Mandiner.

A teljes cikk további részletekkel IDE KATTINTVA érhető el.

Korábban írtuk