Hankó Balázs kiemelte, hogy az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően a magyar egyetemek a világ felsőoktatási rangsoraiban jelentősen előreléptek, szinte nincs olyan tudományterület, amelyben ne lehetne versenyképes magyar felsőoktatási intézményt találni.

Hirdetés

Szólt arról is, hogy a jelenlegi felsőoktatási hallgatók kétharmada már a modellváltáson átesett intézménybe jár, és a felvett hallgatók 80 százaléka állami ösztöndíjas. A hallgatók az állami ösztöndíj mellett több mint 30 féle ösztöndíjat nyerhetnek el, amire éves szinten 60 milliárd forintot biztosítanak, így segítve több mint 100 ezer tanulónak – tette hozzá.

Kijelentette, a tanulás Magyarországon kifizetődő is, átlagosan 80 százalékkal magasabb a bére a diplomásoknak, és az oklevél megszerzése után szinte azonnal, 1,2 hónap alatt el tudnak helyezkedni.

A fejlődéshez anyagi hátteret is biztosítanak, 2014-ben a felsőoktatási főösszegek feleakkorák voltak, mint ma, s jelenleg Magyarország az Európai Unióban azon tagállamok közé tartozik, amelyek a legintenzívebben támogatják a felsőoktatást – mondta a helyettes államtitkár.

Az Állatorvostudományi Egyetemet méltatva jó döntésnek nevezte, hogy az állatorvostudományi képzés 2016-ban visszakapta függetlenségét, mert az intézmény a magyar felsőoktatás nemzetköziesítési folyamatának élén áll; az átalakulás sikerét a magas jelentkezési számok mellett az is mutatja, hogy a világ 40 országából érkezett idegen nyelven tanuló hallgatók majdnem kétharmada tanul ezen az egyetemen.

Kovács Zoltán, a Miniszterelnöki Kabinetiroda nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkára arról beszélt, hogy az egyetemeken megkezdett modellváltásnak köszönhetően emelkedett a finanszírozás, fokozódott az autonómia, rugalmasabb lett az oktatási rendszer, de ezek mind csak eszközök, mert a valódi cél a magyar felsőoktatás megalapozott hírnevének további növelése.

A kormány célja, hogy az oktatók, kutatók, diákok megtalálják a számításaikat a felsőoktatási intézményekben, és a nemzetközi térre is elvigyék a tudást, színvonalat – fogalmazott az államtitkár.

Csépe Valéria, a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság elnöke hangsúlyozta, a diplomát adó egyetemi képzés és a doktori iskola nem merev rendszer, mert egy jól működő felsőoktatás állandóan változik, amelyben helye van az állandóságnak és változásnak, illetve a változást indukáló egyéniségnek és tehetségnek.

Egy felelős egyetem a hallgatók érdekeit képviselve fejleszti önmagát – hangoztatta, hozzátéve: az egyetem a modellváltással új lehetőséget kapott az állatorvostudomány magyar hagyományainak és nemzetközi standardjainak ötvözésére.

Korábban írtuk