Indul a Galvani hídi villamosvonal tervezése
Az új, kétvágányú, négy kilométeres pálya a budai Fehérvári úttól Észak-Csepelen keresztül a pesti Gubacsi útig tart majd. Öt akadálymentes megálló lesz az új vonalszakaszon – írja Vitézy Dávid.A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója rámutatott, miért fontos, hogy már most, a híddal együtt megépüljön a villamos:
„A Rákóczi hídra két évtizeddel megépülése után került föl a villamos, a híd átadása után közel húsz évvel a BKK-ban indítottuk el ezt a beruházást, mely 2015-re készült el – addig üresen tátongott a helye a híd közepén, és a város láthatóan hamarabb körülvette és körülnőtte az új hidat, mint ahogy a villamos megépült. Ezt a hibát a Galvani híddal nem szabad elkövetni, eleve villamospályával együtt kell megépíteni. Az új villamosvonal a Budai Fonódó villamoshálózat vonalait tudja majd összekapcsolni Újbuda felől a dél-pesti vonalhálózattal és a Határ úti metróállomással.”
A tervezőknek a két hídon közösségi közlekedési sávokat kell kialakítaniuk, amelyeket a villamosok és buszok is használhatnak majd. A kapcsolódó úthálózat városias jellegű lesz, a villamosok szintbeni csomópontokon, sok helyen fasorok, zöld felületek között haladnak majd. Az új vonalról mindkét déli hévre, azaz a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli vonalra is át lehet majd szállni – tette hozzá Vitézy Dávid.
A tervezendő szakaszon öt, akadálymentes megálló lesz:
- Fehérvári út – Andor utca csomópontban
- Szerémi útnál
- Budafoki útnál
- Weiss Manfréd útnál, a H7-es hévnél
- Soroksári útnál, a H6-os hévnél
Az, hogy a Budapesti Közlekedési Központ pontosan honnan hová milyen viszonylatot fog itt járatni, csak később dől el pontosan. Ez attól is függ, hogy az új hídhoz kapcsolódó úthálózat hogyan épül meg Pesten a Gubacsi úttól az Üllői útig. A legvalószínűbb egy olyan villamosjárat, amely a Határ út metróállomástól indul és a Határ úton, illetve a Gubacsi úton éri el az új szakaszt. A két hídon és Csepelen áthaladva a Fehérvári úton északra kanyarodik, becsatlakozva a meglévő Budai Fonódó villamoshálózatba, majd Újbuda központ, a Móricz Zsigmond körtér, a Villányi út, a BAH-csomópont, az Alkotás utca, a Széll Kálmán tér felé közlekedik tovább Budán. Ez valós és hasznos kötöttpályás közlekedést jelentene az I., II., XII., XI., XXI., XX., IX. és XIX. kerületek között – húzta alá a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.