A késő nyolcvanas években, a szocializmus végóráiban egy osztrák kapcsolatokkal rendelkező importvállalat, a Contrex munkatársa volt Karácsony Gergely pénztárnoka, Perjés Gábor. Karácsony párttársa ezt megelőzően, a nyolcvanas évek első felében Afrikában, egész pontosan Angolában és Mozambikban ápolta az „internacionalista kapcsolatokat”, a Tesco maputói irodáját vezette – ismerteti a Magyar Nemzet.

Hirdetés
Fotó: Magyar Nemzet

„Bölcsész és külkereskedelmi végzettséggel rendelkezem, angolul és portugálul is jól beszélek, korábban pedig több gépjármű-kereskedelmi cégben töltöttem be vezető tisztséget”

– mutatkozott be a II. kerület honlapján képviselőként Perjés, aki nem részletezte ezen életrajzában afrikai éveit. A Magyar Nemzet cikkében megjegyzi, hogy Angola és Mozambik egykor egyaránt portugál gyarmat volt, így adódhat az említett nyelvtudás.

Perjés aztán 1987-től a Contrex nevű cégnél folytatta pályafutását, Mitsubishi gépjárműveket importált Magyarországra.

Fotó: Magyar Nemzet

1991-ben „Mitsubishi-főnökként” nyilatkozott Perjés, ismét feltűnően sokat foglalkozva a pénzváltásokkal, ráadásul külön kitért arra, hogy egy idő után „már a valuta eredetét sem firtatták”.

Ahogy fogalmazott:

„A kereslet egyébként a magyar fizetőképes felvevőpiac kitűnő barométere. Míg éltek a magas vámok és csak valutáért lehetett autót eladni, elsősorban külszolgálatosok és diplomaták vették a Mitsubishiket. A nagy fordulat 1989-ben következett be, amikor lecsökkent a vám és már a valuta eredetét se firtatták”.

A cég kezdeti időszakáról Perjés elmondta:

„Az osztrák háttérrel és az Interagtól megörökölt jól felszerelt budapesti szervizzel indította meg a Contrex 1987-ben a Mitsubishi-kereskedést.”

Miközben több mint egymillió magyar maradt munka nélkül, Perjéséknek be is indult az üzlet.

A Békés Megyei Hírlapnak 1991-ben arról beszélt, hogy míg „1987-88-ban 60 gépkocsit forgalmaztak Magyarországon, addig ’90-ben háromszázötven autó talált gazdára”.

Perjés 1993-ban Nissant, 1994-ben Chryslert, 1996-ban viszont már Citroënt árult. Az alábbi képen miskolci Chrysler-szalonjuk megnyitásakor az SZDSZ-es polgármester, T. Asztalos Ildikó társaságában látható a Déli Hírlap 1994. október 11-ei felvételén, jobbról másodikként.

Fotó: Magyar Nemzet

Szintén 1994 októberében amiatt panaszkodott az SZDSZ-közeli Magyar Hírlapnak, hogy az állami adminisztráció nem lép fel elég hatékonyan a „szürkeimport” és az ügyeskedők ellen.

Fotó: Magyar Nemzet

1996. március 30-án ismét a Békés Megyei Hírlapban tűnt fel, ahol akkori munkaadója piaci terveiről is beszélt:

„Perjés Gábor, a Citroën Hungária Kft. kereskedelmi igazgatója célkitűzéseikről is beszámolt. Rövid távon az új autók importjából származó magyarországi értékesítésben a piaci részesedés 2, hosszabb távon 3,5 százalékát tűzték ki.”

Fotó: Magyar Nemzet
Korábban írtuk