Hankó Balázs felsőoktatásért felelős helyettes államtitkár hozzátette: több mint 10 ezerrel, azaz 11 százalékkal többen jelentkeztek a felsőoktatásba, mint tavaly, összesen 101 844-en.

Hirdetés

Megjegyezte: tíz egyetemen már megvalósult a modellváltás, ezekbe az intézményekbe 2500-zal több hallgató jelentkezett, mint tavaly. További tíz egyetem szenátusa döntött már arról, hogy kezdeményezi a versenyképesebb struktúrában működést; ezekbe az intézményekbe 3800 hallgatóval jelentkeztek többen, mint az előző évben.

Hankó Norbert a modellváltó intézmények közül kiemelte a Színház- és Filmművészeti Egyetemet, ahová idén 981 hallgató jelentkezett első helyen, míg tavaly 1057-en, vagyis továbbra is népszerű az SZFE. A február 1-jétől új modell szerint működő Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemre tavaly 3600 hallgató jelentkezett, most csaknem négyezer. A legrégebben új szerkezetben működő intézményre, a Budapesti Corvinus Egyetemre tavaly 3600 hallgató jelentkezett, most 5200, vagyis ott az átlagosnál jobban nőtt az elsőhelyes jelentkezések száma.

A helyettes államtitkár beszámolt arról is, hogy a gazdaságtudományi képzés a legnépszerűbb: 20 ezerről 22 ezerre nőtt a jelentkezők száma. A bölcsészettudományi képzésre jelentkezők száma 11 ezerről 12 ezerre nőtt; 19 százalékkal többen, mintegy 9700-an jelentkeztek a pedagógusképzésre. Elmondta azt is, hogy 16 százalékkal többen jelentkeztek az orvos- és egészségtudományi képzésre, összesen mintegy 8700-an, ebből háromezren az ápolás-betegellátásra, 2300-an pedig általános orvosképzésre.

Korábban írtuk

Hankó Balázs azt mondta, a magyar felsőoktatás „a nemzet lokomotívjaként” az egész gazdaságot „húzza be”, ezért fontos, hogy a felsőoktatásban végzettek minél jobb, gyakorlatorientáltabb képzést kapjanak. A következő években 1500 milliárd forint fejlesztési támogatás érkezik a felsőoktatásba, ebből 1000 milliárd direkt egyetemfejlesztési lehetőség, amely az infrastruktúra és gyakorlati képzés szempontjából újítja meg az egyetemeket, 400 milliárd forint jut a kutatási-innovációs fejlesztési területre, amelyből tudományos-innovációs parkok épülhetnek. Emellett a fejlesztési forrás a szakképzés és felsőoktatás területén a képzési együttműködések megújítását is tudja szolgálni – közölte.