Fotó: demokrata.hu
A kevés megmaradt budapesti magaspadlós buszok egyike 2022 októberében
Hirdetés

135 új Mercedes-Benz busz áll forgalomba Budapesten – adta hírül a főpolgármester közösségi oldalán. A hír igaz, a három éve hivatalban lévő baloldali-liberális városvezetés ennyi idő után végre képes volt arra, hogy új buszokat állítson forgalomba Budapest utcáin. Ám a hír mellé közölt grafikon nagyobb hazugságot nem is állíthatna.

Erre Wintermantel Zsolt hívta fel a figyelmet. Azt írta, Karácsony Gergely vagy megint hazudik, vagy újfent nem tudja, hogy melyik város főpolgármestere.

„Tegnapi posztjában azt állítja, hogy 2018-ban, a Budapest utcáin közlekedő buszok mindössze 38%-a volt alacsonypadlós. Ezzel szemben a valóság az (ahogyan a BKK 2020-as buszstratégiájának előterjesztéséből is látható), hogy Tarlós István főpolgármesterségének végére a buszok majdnem 100%-a alacsonypadlós volt.”

– írta a Fidesz–KDNP fővárosi frakcióvezetője. 2016-ban, Karácsony hivatalba lépése előtt három évvel már a buszok több mint 80 százaléka alacsonypadlós volt a BKK akkori közleménye szerint.

Fotó: Karácsony Gergely, Facebook (képernyőkép)

A budapesti autóbuszközlekedést a BKK (Budapesti Közlekedési Központ) megrendelésére három alvállalkozó látja el: a BKV, az Arriva és a Volánbusz. Az Arriva és a Budapest határát átlépő, környéki vonalakat üzemeltető Volánbusz flottája már hosszú évek óta teljesen alacsonypadlós. Mára csak a BKV üzemeltet magaspadlós buszokat, számuk azonban elenyésző, évek óta száz alatt van és folyamatosan csökken. A magaspadlós buszok elhúzódó üzemeltetésének egyik oka az M3-as metró felújítása. A 2017-ben kezdődött projekt kapcsán számos kivont buszt állítottak újra forgalomba a metrópótló nagy járműigénye miatt. A másik ok, hogy a rendszeresen új vagy használt, de alacsonypadlós buszokat beszerző Tarlós-féle vezetéssel szemben Karácsonyék három év alatt egyetlen új buszt sem szereztek be a BKV számára. Mostanáig.

A magaspadlós buszok idén novemberben köszönnek el a budapesti utasoktól. Az Ikarus 260, 280, 405, 435 típusú járművek búcsúzásával egy 1971 óta tartó korszak zárul le.

Korábban írtuk