Fotó: MTI/Balogh Zoltán (archív)
Hirdetés

A budapesti közösségi kerékpármegosztó rendszer első változatát még Tarlós István főpolgármestersége alatt a Vitézy Dávid vezette BKK adta át 2014 szeptemberében – idézett a G7 cikkéből Karácsony Gergely, aki azt is odaírta, hogy a rendszert nagyon kevesen használták, és veszteséges is volt. Ám azt elfelejtette hozzátenni, hogy a mai napig veszteséges, két éve a Népszava például hatalmas pénznyelőnek nevezte a MOL Bubit. Egy közszolgáltatásnak azonban nem az a feladata, hogy profitot termeljen.

Karácsony Gergely egyik kihívója, Vitézy Dávid hozzászólásban reagált:

„Főpolgármester úr! Szomorúan látom, hogy a húsvéti ünnepet is lejáratással töltöd és minden áron próbálsz lerángatni a számodra oly otthonos politikai mocsárba.”

A főpolgármester-jelölt emlékeztette Karácsonyt arra, hogy öt éve „még agyba-főbe dicsérte” a Bubit, a korábban a BKK-ban elvégzett munkát pedig zseniálisnak nevezte.

Tíz éve nehezebb anyagi helyzetben volt a főváros

Az LMP által támogatott jelölt azt írta, „a Bubit a semmiből valósítottuk meg a 10 évvel ezelőtt az akkor elérhető legjobb technológiával. Végigtárgyaltuk rengeteg ellenséges, parkolóhelyeket feladni nem akaró kerülettel.”

Korábban írtuk

„A főváros nehéz anyagi helyzetében (ami akkor minden objektív mutató szerint sokkal rosszabb volt, mint ma) potenciális szponzorok tucatjaival tárgyaltunk, mire eljutottunk odáig, hogy a MOL vállalta a működési veszteség térítését – ami nélkül a rendszer ma sem működne.”

A MOL Bubi lehetséges további bővítése kapcsán Vitézy Dávid azt írta, pártpolitikai csatározás helyett akár Budapest jövőjéről is lehetne beszélni ebben a kampányban, méltóbb lenne a fővárosunkhoz.