A fővárosban hétfőtől brutálisan megdrágították a parkolást, egyes helyeken a korábbi ár háromszorosát kell fizetni. Mi lehet ennek az oka, és mit akar ezzel elérni a baloldal?

Hirdetés

– Miután a baloldali városvezetés nem építette ki azokat a közlekedési alternatívákat, ahova az autósok át tudnának szokni, a jelenlegi intézkedés nem több, mint egy megemelt és kötelezően befizetendő sarc. A városvezetés látja, hogy az autósoknak nincs lehetősége más közlekedési módra váltani, így a parkolási díj egy biztos bevételi forrás, melynek összegét bátran megemelhetik. Ezekre a plusz bevételekre a Karácsony Gergely vezette fővárosnak szüksége is van, hisz a 2019-es önkormányzati választások óta lényegében a baloldal kifizetőhelyeként működik a főváros. Karácsony Gergely például jelentős számú politikai tanácsadóval vette körbe magát, és munkájukat jelentős apanázzsal meg is hálálja.

Az autósok felháborodtak, de a szakmai szervezetek is tiltakoznak az emelés ellen, ráadásul a Magyar Autóklub szerint az intézkedés alkotmányellenes, mert nem készültek hatástanulmányok. Mi lehet az oka, hogy Karácsony Gergely és a baloldali politikusok figyelmen kívül hagyják az emberek érdekeit és véleményét?

Karácsony Gergely hivatalba lépése óta támogatja azokat az intézkedéseket, amelyek megnehezítik az autósok életét. Lényegében ellenségként, illetve bevételi forrásként tekintenek ma az autósokra Budapesten.

Korábban írtuk

A fővárosi vezetés el akarja hitetni a budapesti lakosokkal, hogy néhány ad hoc döntéssel a fővárosi közlekedés gyökeresen átalakítható.

A nem megtervezett felújítások, a véletlenszerűen kialakított biciklisávok és a parkolási díjak extrém növelése világos bizonyítéka annak, hogy a főváros nem veszi emberszáma azokat, akik autóval közlekednek. Karácsony Gergely amikor szembesült a közlekedők kritikájával, mindössze cinikusan azt javasolta az autósoknak, hogy szálljanak ki az autóikból és menjenek gyalog. Ezzel a válasszal és stílussal tökéletesen bebizonyította, hogy nem érdekli és nem is kíván foglalkozni az autót használók mindennapi problémáival.

Ferenczi István, az LMP budapesti elnöke, Kispest egyik önkormányzati képviselője a Spirit FM műsorában bejelentette, hogy további drágítást javasol. Ha tovább emelnék a parkolási díjakat Budapesten, az milyen helyzetet idézne elő?

Már most is két dolgot fognak tapasztalni a Budapesten élők és dolgozók.

Egyrészt alternatíva hiányában a napi közlekedési kiadások jelentősen meg fognak nőni. Másrészt közvetetten is érdemes plusz kiadásokkal számolni.

Másrészt a budapesti vállalkozások, illetve szolgáltatók a közlekedéssel járó plusz kiadásokat a megemelt parkolási díjak révén be fogják építeni az áraikba. Végső soron a budapestiek lesznek azok, akik direkt és indirekt módon is, de ki fogják fizetni a megemelt parkolási díjakat, még abban az esetben is, ha egyébként nem rendelkeznek gépjárművel. Amennyiben pedig tovább nőnek az árak, arra kell készülni, hogy a város csendesebb és kisebb forgalomra tervezett részein hirtelen meg fog nőni az autók száma, és a megnövekedett forgalom mellett rövidesen parkolóhiánnyal is szembesülni fognak a lakosok.

A teljes cikk elolvasható az Origo oldalán, IDE kattintva!