Fotó: MTI/Purger Tamás / demokrata.hu (szerk.)
Hirdetés

Az LMP által támogatott főpolgármester-jelölt szórakoztatónak nevezte, hogy a jelenlegi főpolgármester két olyan villamosfejlesztést jelentett be – a budai fonódó villamoshálózat déli irányú hosszabbítását és a Szegedi úton át a Zuglót Angyalfölddel összekötő vonalat –, amelyeket a Budapest Fejlesztési Központban az ő irányításával készítettek elő 2020–22 között, és amelyeket a Karácsony-városháza éveken át, „folyamatosan ott akadályozott, ahol csak tudott”.

„Értem, hogy Karácsony Gergely egyetlen villamosberuházás előkészítését sem tudja felmutatni öt év alatt, és azt se bánom, ha az általunk előkészített beruházásokat ígéri, de legalább ismerje el, hogy a mi terveinkkel kampányol. (…) Az elmúlt öt év mérlege: a nagy semmi” – írta Vitézy Dávid.

Az utolsó jelentős villamosberuházások Budapesten mind Tarlós István főpolgármesterségéhez kötődnek. Megépítették a budai fonódó villamoshálózat hiányzó elemeit, teljeskörűen felújították az 1-es és a 3-as vonalakat, az 1-est meg is hosszabbították, és megvalósították az elmúlt 30 év legnagyobb, új járművekre vonatkozó villamosbeszerzését.

Állami tervek alapján, állami pénzből valósul meg

A főváros hisztériája által késleltetett Műegyetem rakparti villamosvonal terveit a kormányzati Budapest Fejlesztési Központban készítették el. A budai fonódó hálózat új vonala állami beruházásban, a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium irányításával valósul meg. A projekt állami jellegét Karácsony Gergely maga ismerte el fél mondat erejéig egy Facebook-videójában.

Korábban írtuk

Karácsony helyettese „elismerte” az akadályozást

Balogh Samu „agresszív kismalac tempót” emlegetett Vitézy Dávid bejegyzése kapcsán. „Vicces, hogy akadályoztatásnak nevezed azt, hogy rávettünk titeket a Műegyetem rakparti villamos áttervezésére, hogy így sokkal több fát lehessen elültetni és egységes fasor legyen a felső rakparton” – írta Karácsony Gergely egyik helyettese.

„A hazugságok látványosan lepleződnek le” – írta válaszában az LMP főpolgármester-jelöltje. „Ebben a kommentben magad is elismered, hogy másfél éven át akadályoztátok mindenféle, nagyrészt mondvacsinált indokkal ezt a beruházást is” – tette hozzá, a kedvenc kritikájának azt nevezve, hogy „nem elég szimmetrikus az út két oldala”.

A Karácsony ciklusa alatt megvalósult egyetlen villamoshálózat-fejlesztés sem az ő érdeme

A pesti fonódó villamoshálózat első ütemeként emlegetett Haller utcai vágánykapcsolatot Tarlós István főpolgármestersége alatt kezdték el előkészíteni, a tervekben pedig már régóta szerepelt. Ez az a fejlesztés, amely megadta a közvetlen kapcsolatot a Boráros tér és a Nagyvárad tér között. Ma ezeket az új vágányokat használja két viszonylat, amely a Jászai Mari térről indul: a Keleti pályaudvarig közlekedő 23-as és a Pesterzsébetig közlekedő 2B.