Karácsony Gergely főpolgármester már választási kampányában is arról beszélt, hogy csökkenteni kell az autóforgalmat és az alternatív közlekedési módokat kell támogatni Budapesten. Mindez akár előremutató javaslat is lehetett volna, azonban a megvalósítás megutáltatta az autósokkal ezeket a terveket: az egyik napról a másikra megjelenő biciklisávok 2020 tavaszán, az utcák rajtaütésszerű egyirányúsítása 2020 nyarán, önkényesen eldöntött, átfogó sebességkorlátozás. A főpolgármester és csapata az intézkedésekhez a járványt használták fel, ugyanis ekkor a kijárási korlátozások miatt jelentősen kisebb volt az autóforgalom, valamint a veszélyhelyzetben Karácsony a Fővárosi Közgyűlés megkérdezése nélkül hozhatott sokakat érintő döntéseket.

Hirdetés

A tavaszi és a nyári forgalmirend-átalakítások után a helyzet tarthatatlansága a tavalyi iskolakezdéskor mutatkozott meg, ugyanis a főpolgármester és csapata kénytelen volt korrigálni döntéseit. A Blaha Lujza tértől délre az autósok visszakapták a második sávot, ám a biciklisávokat pótolni kellett valahogy, ezért balesetveszélyes megoldáshoz folyamodtak: a járdára terelték a bringásokat, amire a Demszky-éra óta nem volt példa.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják el.

Korábban írtuk