Azt írták, hogy Budapesten egy átlagos munkanapon több mint négymilliószor veszik igénybe az utasok a közösségi közlekedési szolgáltatásokat. Az utazások egy jelentős része kifejezetten a munka- és az iskolakezdéshez kapcsolódó időpontokban történik, így az oktatási intézmények működési rendje jelentősen befolyásolja az utasforgalom alakulását.

Hirdetés

A BKK felmérései alapján a reggeli csúcsidőszakban az utasok több mint 40 százaléka diák, akik közül a többség önállóan utazik a közösségi közlekedési járatokon.

Éppen ezért a Fővárosi Önkormányzat még tavaly nyáron kezdeményezte, hogy a jellemzően önállóan közlekedő középiskolás tanulóknak, illetve a felsőoktatási hallgatóknak reggelente később kezdődjön a tanítás – emlékeztettek.

Múlt év szeptembere óta a BKK főbb járatain a reggeli csúcsidőszakot 9 óráig meghosszabbították, így továbbra is biztosított a csúsztatott iskolakezdés bevezethetősége, a későbbi utazások lehetősége – írták.

Korábban írtuk

A közlemény szerint a főváros kezdeményezi, hogy a következő tanévre vonatkozó csengetési rend kialakításakor a középiskolák és a felsőoktatási intézmények az általánosan alkalmazott 8 óra körüli iskolakezdési időpontot helyezzék át a fél 9 és 9 óra közötti idősávba. Ezzel a lépéssel mind a tanulók, mind az oktatási intézmények dolgozói kényelmesebben utazhatnának a BKK járatain.

Kitértek arra is, a járványhelyzet idején különösen fontos, hogy a közösségi közlekedést használók minél szellősebben utazzanak. A csúsztatott iskolakezdés bevezetése épp ezt szolgálná, hiszen ezzel a megoldással a legforgalmasabb időszakokban csökkenthető a járművek utasterhelése – olvasható a közleményben.