Karácsonyék kiszorítanák az autósokat Budapestről, és behoznák a birkákat
A főváros baloldali vezetése mellett már a főtájépítész is az autósok kiszorítását sürgeti. Bardóczi Sándor ezen kívül a szemléletformálás részeként azt is felvetette, hogy az egyik francia nagyváros mintájára birkalegelőket lehetne létesíteni a lakótelepeken. De nem csak az autósok ellen zajlik Brüsszelből irányított hadjárat, a budapesti emberek energiafogyasztását is csökkentené a fővárosi vezetés. A Mediaworks Hírcentrumának Karácsony Gergely ugyan próbálta tagadni, hogy változások lesznek a közszolgáltatásokban, de kedden még arról beszélt az ATV-ben, hogy ha 20 fokon fűtenék a lakásokat, akkor sokat lehetne megtakarítani.Összehangolt támadást indított a főváros baloldali vezetése az autósok ellen, eddig a főpolgármester és helyettesei, újabban pedig a főtájépítész beszélt arról, hogy ki kell szorítani a gépjárműveket Budapestről – írja az Origo.
Bardóczi Sándor a 24.hu baloldali portálnak adott interjúban olyan hajmeresztő ötlettel is előállt, hogy a lakótelepeken birkalegelőket lehetne létesíteni. Karácsony Gergely főtájépítésze a nagyvárosi emberek szemléletformálásának fontosságát egy külföldi példával igyekezett megvilágítani: Budapesten gyilkos vita megy a pesti alsó rakpart autómentesítéséről, míg például Lyon ezen húsz éve túlesett, az emberek birtokba vették a partot, a lakótelepeken pedig birkákkal legeltetnek. Elképzeli ugyanezt Budapesten? A néhány praktikus problémát felvető kérdésre Bardóczi azt válaszolta, hogy a francia városban úgy oldották meg a lakótelepi legeltetés és a gyerekek játszóterének összehangolását, hogy „nem viszik a birkákat a homokozóba”, valamint villanypásztorok és igaziak is őrzik az állatokat.
Arra már nem tértek ki, hogy Budapesten vajon melyik lakótelepen van legelésre alkalmas terület, és egyáltalán miért éppen a főváros sűrűn lakott részein kellene birkákat tenyészteni, miközben rengeteg parlagon fekvő zöldterület van az országban.
Később az interjúban örömmel fejtegette a főtájépítész, hogy vannak biztató jelek a fővárosiak szemléletének formálódásában. Bardóczi úgy fogalmazott:
szerencsére Budapesten is megindult az emlegetett fejben átállás. Egyre többen jönnek rá, hogy nem muszáj autózni, váltanak tömegközlekedésre, nő a bringások és a gyalogosok száma. A következő lépés, hogy az emberek közelebb költöznek a munkahelyükhöz, ami előbb-utóbb a városszerkezetre is kihat. Az összes nyugati nagyváros szorítja ki az autókat. Budapesten sincs más út.
Ez teljesen egyértelmű üzenet, ami illeszkedik Karácsony Gergely főpolgármester és stábja elmúlt két és fél éves – brüsszeli utasításra végrehajtott – autósok elleni hadjáratába. Emlékezetes, hogy a főpolgármester többször kijelentette, hogy a városból fokozatosan ki kell szorítani az autókat, a dugókra panaszkodóknak pedig azt üzente, hogy
szálljanak ki a kocsiból és menjenek gyalog.
A teljes cikk elolvasható az Origo oldalán, IDE kattintva.