Százmilliókat spórolhat azon a Wolt és a Foodpanda, hogy a futáraikat nem bejelentett alkalmazottként, hanem KATA-s vállalkozóként szerződtetik. Mi a közös még a két cégben? Mindketten támogatják a gazdaság kifehérítése ellen tüntetőket.

Hirdetés

A pandémiás évek számos vállalkozást sodortak nehéz gazdasági helyzetbe, de az elmúlt éveknek akadtak nagy nyertesei is. Közéjük tartoznak azok a gazdasági társaságok, amelyek eleve élelmiszerek házhozszállításával foglalkoztak, vagy a COVID-járvány hatására hoztak létre futárszolgálatot, és bővítették ki működési körüket, portfóliójukat. Ilyen például a Wolt és a Netpincér örökébe lépő Foodpanda: mindkét cég ezreket foglalkoztat – és az is közös bennük, hogy a kiszállítóik a KATA-változások elleni tüntetések aktív szereplői lettek az elmúlt napokban. De miért? És ki tehet erről?

A Wolt Magyarország Kft.-nek jelenleg 125 alkalmazottja van az Opten adatai szerint, bár 2019 végén még csak 20 fővel dolgoztak. Az itt feltüntetett alkalmazottak viszont bizonyára nem a futáraik, hiszen erre a feladatkörre köztudottan egyéni vállalkozókat keresnek, ahogy ez az ügyvezető tavaly év eleji nyilatkozatából is kiderül. Eszerint a futárpartnerek alvállalkozók és számuk már több mint 1 évvel ezelőtt elérte a 4 ezer főt. A cég 2020-as beszámolójából az derül ki, hogy a tárgyévben több mint 3,3 milliárd forint árbevételre tettek szert. Mindezt úgy, hogy a bérköltség nem érte el a 250 millió forintot, míg az eladott (közvetített) szolgáltatások, azaz jelen esetben a futárköltségek értéke 2,1 milliárd forint volt. Ezen felül további 650 millióért vett még igénybe szolgáltatásokat a vállalat – ennek az összegnek több mint felét hirdetéssel kapcsolatos költségek tették ki, de a marketing költségek is meghaladták a 95 millió forintot. Mindösszesen 25,5 millió forint körüli adózott eredményre tett szert a Wolt magyarországi vállalata 2020- ban.

A további részletekről IDE kattintva az Adatradar honlapján olvashat.

Korábban írtuk