Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója a Gyermekvasút Szépjuhászné állomásának felújításáról az állomáson tartott sajtótájékoztatón 2025. december 11-én
Fotó: MTI/Bodnár Boglárka
Hirdetés

A teljes állomásfelújítási program értéke megközelíti a 15 milliárd forintot, ebből a Szépjuhászné állomáson megvalósuló munka nagyjából 300 millió forintba kerül.

Kiemelte, az állomás felújításának egyaránt jelentősége van a Gyermekvasút, a fővárosi idegenforgalom, és tágan értelemzett magyar vasúti infrastruktúra szempontjából is. A Gyermekvasútnak nemcsak a vasúttörténeti értéke nagy, hanem jelentős szerepet tölt be a turizmusban, az utánpótlásnevelésben. A Gyermekvasút egyike a budapesti TOP 15 látványosságnak, jelentős belföldi turisztikai desztináció, és nagy számban látogatnak el ide külföldiek is – tette hozzá.

Ismertette, hogy a Szépjuhászné állomáson az 1949-es eredeti arculatot állítják vissza, és újra kell gondolni a feladatait is, hiszen kiugróan magas az utasforgalma, és egyre több kiránduló család tér be ide. Az állomáson a munka csütörtökön megkezdődött, a jövő évi főszezonra pedig a munkák el fognak készülni. Megújul a homlokzat, a tető, kicserélik a nyílászárókat, megtörténik a belső terekben a festés, a burkolatcsere, villamoshálózat és a fűtés korszerűsítése, valamint a mosdók felújítása. Elvégzik a képzőművészeti alkotások állagmegóvását, rendezik a környezetét, kicserélik a külső burkolatokat, megújulnak a zöldfelületek, új utcabútorokat helyeznek ki, felújítják az ivókutat és az utastájékoztató elemeket, az egységes arculathoz igazítják.

A MÁV vezérigazgatója szólt arról, hogy a Gyermekvasút pályáján jelenleg is több pályakarbantartás zajlik, példaként említette, hogy Csillebérc és Széchenyi-hegy között a Távcső utcai vasúti átjárót átépítik. Nemrég fejezték be a Konkoly-Thege Miklós úti átjárónak a teljes felújítását. Tavaly nagygépes vágányszabályozást, kőpótlást, talpcseréket végeztek, és most is végeznek pályakarbantartást a Széchenyi-hegyen és Hűvösvölgyben is. Múlt évben megújították a Hűvösvölgyi állomáson található múzeumot – sorolt a MÁV vezérigazgatója.

Az országos állomásfelújítási programmal kapcsolatban Hegyi Zsolt elmondta, van ahol a meglévő vasútállomási épületeket újítják fel, és szükség esetén adnak új funkciót. Sorolta, hogy a programban a várótermet és az épület külsejét, az utastájékoztatást, a mosdókat újítják meg, és vannak olyan helyek is a Magyar Falu Program finanszírozásában, ahol jelenleg semmilyen épület nincs, mindössze egy peron áll rendelkezésre a várakozáshoz. Itt korszerű, kis alapterületű hűtött-fűtött váróteremmel rendelkező épületeket létesítenek a vonatra várakozóknak.

Kitért arra, hogy a programban kiemelkedik Gyula vasútállomásának megújítása, ahol egy teljes műemléki felújítás történik 2026-ban.

Hegyi Zsolt szólt arról is, hogy az állomásfelújítási programban szereplő állomások többsége nagy utasforgalmú, de nem vármegyeszékhelyen helyezkedik el. A 21. században a váróteremi fűtés, a kulturált mosdó alapelvárás – mondta.