Annak ellenére, hogy megkezdődött a nyári szünet, ami általában a forgalom enyhülésével jár, a taxisofőrök tapasztalatai szerint állandósultak a gigadugók Budapesten. Elmondásuk szerint a szokásoshoz képest a három-négyszeresére nőtt a menetidő. Kiszámíthatatlanná vált, hogy pontosan mikor érnek oda a címre, és emiatt már az utasok is egyre ingerültebbek – főleg, mert a dugóban vesztegelve ugyanúgy ketyeg a taxióra.

Hirdetés

A Metropol utánajárt, hogy a taxisofőrök és az utasok hogyan bírják a példátlan budapesti gigadugókat.

Dugó az Erzsébet híd pesti hídfőjénél
Fotó: Demokrata/Vermes Tibor

A lap cikkében a nevüket is vállaló taxisofőrök beszéltek arról,

hogyan lehetetleníti el a munkájukat a Karácsony Gergely-féle városvezetés legújabb baklövése, a sok útlezárás, felüljáró-felújítás és a munkálatok rossz ütemezése.

Karácsony karói bénították meg a várost

Csorbai Nikolett szerint – aki az egyik legismertebb taxitársaság sofőrje – akkor kezdett megbénulni Budapest közlekedése, amikor kikerültek a zöld forgalomterelő(nek szánt) oszlopok a biciklisáv és az autós sávok közé. 

A „Karigeri-karók” miatt a mentők, a tűzoltók, a rendőrautók vész esetén is beszorulnak az araszoló autók közé – de a taxik is.

Galgoczi Ádám taxisofőr ezt megerősítette:

„Akkor kezdődött, amikor a Tarlós úr le lett váltva, jött Karácsony Gergely helyette és elkezdte bevezetni a körúton ezeket az egysávosításokat, illetve a bicikliútvonalak felfestését. Azelőtt a Ferenc körúton is volt buszsávunk, azóta meg ilyen műanyag oszlopok lettek kihelyezve”

– nyilatkozta.

Akár utassal halad éppen a taxi, akár címre megy, egyaránt „kellemetlenek” azok az idősávok, amikor gyakorlatilag lehetetlen haladni a fővárosi utakon. 

A taxisok szerint egyre gyakoribb eset, hogy az utas útközben inkább kiszáll a taxiból és gyalog megy tovább, vagy villamosra száll.

Soha nem láttak még ekkora káoszt

Fotó: ShutterStock.com/mikecphoto

Szabó József taxisofőr azt nyilatkozta, hogy az utasok nagy része is elképedve nézi a totális káoszt. Mint elmondta: 37 éve taxisofőr, de ilyen gigadugókat még nem látott. „Semmi értelme nincs ennek a pesti alsó rakpart lezárásnak. Ki az a hülye, aki elmegy oda biciklizni meg sétálni a 40 fokban, ahol egy fa nincs?” – tette fel a kérdést, hozzátéve: senkit nem ismer, aki szerint jó ötlet volt lezárni a rakpartot, hogy ott sétáljanak az emberek – merthogy nem is sétálnak.

Ennek a főpolgármesternek halvány gőze nincs a városvezetésről, halvány gőze nincs, hogy mit érez az autós, mert ugye neki 8 nekifutásra sem sikerült jogosítványt szereznie”

– mondta a tapasztalt taxisofőr.

Egy másik sofőr, Varga Andor szerint habár ez korábban nem volt jellemző, mára általánossá váltak a komoly dugók hétvégente is. Az is előfordul, hogy meg sem lehet közelíteni a címet.

Már esti órákban sem gördülékeny a közlekedés: a taxisok szerint minden építkezés egyszerre kezdődött meg, megkerülni pedig a többségüket lehetetlen. (Az építkezések a jól bejáratott kerülőutakat is megbénítják.) 

Ami régebben 5 perces út volt Budapesten, az most már van, hogy 40 perc.

A Lánchíd továbbra is el van zárva a forgalom elől, felújítás zajlik az Árpád-hídnál, a Margit-hídnál, de a 4-es, 6-os villamos sínpályáját is felszedték, így egy szakaszon pótlóbuszok közlekednek, tovább súlyosbítva a főváros forgalmát. Karácsony Gergely mindezeken túl úgy döntött, hogy hétköznaponként is lezárja a pesti alsó rakpartot, hogy piknikezni és sétálgatni tudjanak ott a budapestiek… Budapest kipufogógázban úszik a dugókban, a munkába igyekvőknek jóval korábban kell elindulniuk otthonról, és a taxisok, az utasaik is szenvednek az elhibázott döntések miatt.