Hirdetés

A helyettes államtitkár a Facebook-videóban elmondta, hogy az akciók során két fő tárgykörre figyelnek a hatóság munkatársai: az első, hogy a korábbi ár fel van-e tüntetve, és ha igen, akkor a régebbi ár megfelel-e a valóságnak, vagyis az adott kereskedőnél valóban az volt a legalacsonyabb alkalmazott ár a leárazás bejelentését megelőző 30 napban.

A másik ellenőrzési tárgykörben kiemelt figyelmet fordítanak a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok vizsgálatára, mint például a túl hosszú akciós időszak, vagy, ha az akciós termék már a leárazás elején készlethiányos, de ide tartozik a fogyasztó által ténylegesen fizetendő eladási ár feltüntetésére vonatkozó félrevezető információ is – tette hozzá.

Kupeczki Nóra hangsúlyozta, hogy a szabályok betartását a fogyasztóvédelmi hatóság az online és az offline térben is ellenőrzi, és ha jogsértésre derül fény, fellépnek a kereskedővel szemben.

Korábban írtuk