Hári László elmondta: munkába menet épp a nála lévő papírhulladékot akarta bedobni a gyűjtőbe, amikor meglátta a terveket. Az iratokban egyértelműen, megállók szerinti bontásban lehetett azonosítani számos, a metróépítéshez kapcsolódó építészeti, műszaki és gépészeti adatot, köztük olyanokat is, amik a létesítmény biztonsági berendezéseire vonatkoztak.

A talált dokumentumok gyűjtőcíme: Budapesti 4-es metróvonal I. szakasz 07-es számú tender volt, az anyag megrendelőjeként a BKV. Zrt. DBR. Projektigazgatóság szerepelt, s a tervdokumentációkon 2007. május 15-i dátum volt olvasható. Hári László szerint mindenképpen aggasztó, hogy miként kerülhetett egy ilyen nagy horderejű, milliárdos beruházás tervdokumentációja egy hulladékgyűjtőbe.

Nem a BKV-tól vagy a DBR Metró Projekt Igazgatóságtól került ki az a dokumentáció, amelyet hétfőn egy szelektív hulladékgyűjtőben találtak Balatonszárszón – tájékoztatta hétfői közleményében a DBR a Független Hírügynökséget. Az ügyben azonnali vizsgálatot rendeltek el.

A papírokat valószínűleg egy olyan ajánlattevő tehette a konténerbe, aki az Európai Unió Hivatalos Lapjában 2006. december 30-án, a Közbeszerzési Értesítőben 2007. január 3-án megjelent tenderen indult – olvasható közleményben. A pályázat a 4-es metró első szakaszán az állomások belső beépítéséről szólt. A közlemény szerint a DBR Metró Projekt Igazgatóságnak nincs információja arról, hogy a pályázók hogyan kezelték az átvett iratokat.

(hirtv.hu, FH, HavariaPress, inforadio.hu)