Az új időszaki kiállításon így közelről csodálhatjuk meg a Clark Ádám úszódarut – a magyar hídépítés veteránját – a budapesti, és magyar hajógyárakban épített tengeri (!) hadihajókat, és a Dunára szánt luxusgőzösöket. A makettek a TIT Hajózástörténeti Modellező és Hagyományőrző Egyesület, és a Ganz Danubius hajógyár gyűjteményéből származnak. A modellek egytől egyig hagyományos eljárásban készülnek, azaz előre gyártott, „gyári” alkatrészek nélkül, minden darabot a modellezők maguk készítenek el – fából, papírból, vagy fémből.

A magyar hajógyártás 175 évére emlékező kiállításon olyan modelleket is megismerhetnek a látogatók, amelyeket gyári készletként nem lehet megvásárolni. Ezek közé tartoznak a konténerszállító hajók, vagy az úszódaruk, amelyeknek szerkezetét, felépítését ennyi re részletesen élőben soha nem lehetne látni.

A kiállítás egyik különlegessége a Székesfehérvár nevű Duna-tengerjáró hajó modellje, amely félbevágva, metszetelve látható, így a hajó belső szerkezete is megismerhető.

A kiállítás 2011. március 17-től látogatható a Közlekedés Múzeumban (XIV. kerület, Városligeti krt. 11).

A kiállítás alatt a világ leghíresebb hajójának, a Titanicnak a 8 éve épülő 270 centiméter hosszú modelljén mutatja be Bicskei János a TIT Hajózástörténeti Modellező és Hagyományőrző Egyesületének titkára, hogy miképp is készülnek az egyedi építésű modellek.