Fotó: MTI, archív, szerk.
Fotó: MTI, archív, szerk.
Hirdetés

Kanász-Nagy Máté azt mondta, hogy a képzésben bekövetkező „kimaradás”, az áttérés a digitális oktatásra leginkább a hátrányos helyzetű, a fogyatékossággal élő, a tanulási nehézséggel küzdő és a legfiatalabb iskolásoknak jelent gondot. Őket nevezte veszélyeztetett diákoknak.

Legtöbbjüknek az iskola biztonságot, jövőképet is ad, ez azonban most bizonytalanná vált – vélekedett a titkár. Ezért az LMP javaslatokkal él – tette hozzá -, hogy a veszélyeztetett diákokat segítsék a járvány idején.

Azt mondta, előnyt kell élvezniük akkor, amikor már biztonságosan vissza lehet térni az iskolába. Fontos, hogy ők minél hamarabb kerüljenek be újra a rendszerbe.

Speciális programok is kellenek nekik – emelte ki Kanász-Nagy Máté.

Harmadrészt, fel kell készülni arra, hogy a jövőben is előállhat hasonló helyzet, amikor tömegesen kell áttérni a digitális oktatásra.

Nemcsak eszközökre, laptopra és internetre van szükségük a veszélyeztetett diákoknak, hanem speciális pedagógusokra és intézményekre is – hangoztatta. Kiemelte a tanodákat, amelyek oktatási időn kívül tudnak foglalkozni a fiatalokkal. Nyáron többletforrásokra lesz szükségük ezeknek az intézményeknek, ezért kormányzati támogatás kell az LMP szerint.

Az ellenzéki politikus arról is beszélt, hogy meg kell majd vizsgálni, mi működött jól a digitális oktatásban, és azt a jövőben is folytatni kell.

Azt mondta: ha lesz olyan időszak, amikor egyes diákok már visszatérhetnek az iskolába, akkor meg kell adni a választás szabadságát a szülőknek. Döntsék el ők, hogy visszaküldik-e a gyermeküket, vagy átmenetileg a digitális oktatásban képzik tovább – fűzte hozzá Kanász-Nagy Máté.