Lázár János kiemelte: május 10-én a Magyar Közút felvonult a területre, hogy az északi területen lévő kikötőhöz vezető út munkálatait elvégezze annak érdekében, hogy a kikötőt a felújítás után használhassák a vitorlások és a horgászok. Hozzátette, ezzel a beruházással 90 napon belül meg akarják teremteni annak lehetőségét, hogy a soproniak legalább a tó egy részét használni tudják.

Hirdetés

„Én hoztam meg azokat a döntéseket a kormány nevében és képviseletében, amelyek a beruházás elhalasztására vonatkoznak” – mondta a miniszter, hozzátéve, elnézést kell, hogy kérjen azoktól a soproniaktól, akik a szabadidejüket szívesen töltenék a tó partján.

„Nem az volt a szándékunk, hogy a soproniaknak ártsunk, hanem az, hogy optimalizáljuk a beruházást” – fogalmazott. A tárcavezető kitért arra is, a júniusi választások után kell majd eldönteni, hogy a fejlesztés hogyan és milyen lépésekben folytatódjon.

Korábban írtuk

Meg kellene találni a harmóniát és az egységet a természet és az oda látogatók érdekei között – mondta Lázár János, hozzátéve: nem biztos, hogy „egy gigantikus turisztikai beruházás következik”.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium tájékoztatása szerint a Fertő Part projekt 2015-ben indult. A kikötőnél a mederszádfalazás elsődleges szerkezeti elemei elkészültek, kialakult a kikötő védett területe, valamint a partvonal. Elhelyezték a rögzítő oszlopokat, valamint a pontonrendszert, amely a különböző hajók fogadására alkalmas.

A kikötő működéséhez szükséges az ideiglenes víz- és elektromos infrastruktúra kialakítása, a térszín felületeinek befejező munkálatai, burkolatok és zöldfelületek kialakítása. Szükséges továbbá a kikötőhöz vezető 6 méter széles, mintegy 950 méter hosszú út, parkolóhelyek és a munkaterületet elkerítő kerítés kialakítása.