Bánki Erik (Fidesz) a tíz hónapja bevezetett vármegye- és országbérletről azt mondta: fontos közlekedéspolitikai cél hozzájárulni a lakosság mobilizációjához és a gazdasági növekedéshez.

Nagy előrelépésnek nevezte, hogy megszületett az új megállapodás, amely Budapesten és a főváros agglomerációjában is olcsóbbá és igazságosabbá teszi a közlekedési szolgáltatások rendszerét, hiszen március 1-től a BKV járatain is érvényesek lesznek az ország- és vármegyebérletek.

Így a vidékről ingázók országbérletükkel a fővárosi járatokon is utazhatnak, míg az agglomerációból ingázók esetében 75 ezer felnőttnek csaknem 10 ezer forinttal, 85 ezer nagydiáknak pedig mintegy 3500 forinttal kerül majd kevesebbe a havi közlekedése.

Az agglomerációban élő, 14 éven aluli diákok Budapestig, illetve azon belül is teljesen ingyen utazhatnak, míg mintegy 200 ezer fővárosi, 14 év feletti diák a 3450 forintos Budapest-bérlet helyett, mindössze 945 forintért válthat majd vármegyebérletet.

Korábban írtuk

Lázár János építési és közlekedési miniszter válaszában kiemelte: az egyszerű vármegye- és országbérlet nagy sikert aratott.

Kiemelte: 4,5 millió ember ingázik naponta Magyarországon.

Ismertette: 2022-ben a jegyértékesítésből származó bevétele 112 milliárd forint volt a MÁV-Volán csoportnak, 2023-ban pedig 118 milliárd. Bár a vármegye- és országbérletek kritikusai azt mondták, hogy azok bevezetése 40 milliárd forintba fog kerülni, ehhez képest hatmilliárdos többletet hozott.

Március elsejétől a tarifarendszer megváltoztatásával olcsó és egyszerű szolgáltatást kívánnak biztosítani – tette hozzá.

Rámutatott: 2022-ben csak a vasútnál 134 millió utazás volt, 2023-ban viszont 180 millió, amely az elmúlt 35 év legtöbb utasszáma. Vármegye- és országbérletből 2023-ban 6,8 milliót adtak el, amely azt bizonyítja, hogy van igény rá.

A tárcavezető tájékoztatása szerint hétszázezer olyan gyermek van Magyarországon, aki 6 évnél idősebb és 14 évnél fiatalabb, ők márciustól díjmentesen közlekednek majd a helyközi közlekedésben. További egymillió 14-25 év közötti fiatal félárú közlekedést kap.

Emellett 300 ezer 65 év alatti nyugdíjas ingyenesen utazik, egymillió közalkalmazott eddig 12 alkalommal kapott 50 százalékos kedvezményt, most ezt egy regisztráció után korlátlanul megkapják. További kétszázezer nagycsaládos, ha együtt utazik, térítésmentesen teheti meg, és 900 ezer magyar igazolvánnyal rendelkező ember 12 alkalmas ingyenes utazásra kap lehetőséget. Mellettük 280 ezer fogyatékkal élő március elsejétől ingyenesen utazik.

Lázár János arra is kitért, hogy 200 ezer budapesti diák 3450 forint helyett 945 forintért válthat havibérletet a fővárossal kötött megállapodás értelmében.

Az interpelláló a miniszteri választ elfogadta.

Hirdetés