Lázár János bejegyzésében kiemelte, köszönettel és elismeréssel tartozunk mindenekelőtt annak a több mint száz vasutas kollégának, akik feszített tempóban dolgoztak a helyzet megoldásán és a zavarok elhárításán, valamint megköszönte az utasok türelmét, megértését és közreműködését is.

Hirdetés

Megköszönte továbbá azoknak a médiatermékeknek a munkáját is, amelyek gyors és korrekt tájékoztatást adtak, ellentétben azokkal az orgánumokkal, amelyek néhány politikussal együtt „a pánikkeltést és uszítást választották”. Ez biztos nem segített sem az utasokon, sem a kialakult helyzeten, sem pedig a MÁV munkatársain – állapította meg.

A miniszter Vitézy Dávidra utalva úgy fogalmazott, hogy „Magyarország legaktívabban facebookozó szakértője, aki egész életében a Fidesz politikai támogatásával érhetett volna el sikereket, árulásszámba menő csúsztatásokkal uszít a MÁV ellen, közlekedési szakértőként folyamatosan elárulja volt kollégáit, a vasutasokat, azokat, akik valóban mozgásban tarják az országot”.

Azok a fejlesztések, amelyekre hivatkozik és amelyeket a szankciós infláció miatt át kellett ütemezni, eddig a hétvégéig semmiképpen sem valósultak volna meg – hangsúlyozta Lázár János, megjegyezve, hogy még akkor sem, ha Vitézy Dávid főpolgármesterség előtti másik álma, a közlekedési minisztersége megvalósul.

„A MÁV pályái és szerelvényei nem Vitézy hiánya vagy az én miniszterségem miatt olyanok, amilyenek, hanem az elmúlt 30 év mulasztásai miatt”

– írta a miniszter. Lázár János azt hangoztatta, hogy az elmúlt 15 évben történt a legtöbb fejlesztés.

„Sok, de nem elég. Több kell, sokkal több. Ezért hirdettem meg az 5 pontos közlekedési akciótervet. Nagy szavak és látványtervek helyett előbb sok kis tett kell. A hergelés és hőbörgés ezen nem segít! Sőt! Csak árt”

– zárta sorait a miniszter.

Korábban írtuk