Fotó: demokrata.hu
Magdolna utca, végállomás. Hogy innen hogyan juthatnak tovább a 37-es utasai, a megállóból nem derül ki. Az oszlopon csupán a Blaha Lujza térre visszainduló villamos menetrendjét találjuk
Hirdetés

A Blaha Lujza tér és az Új köztemető között közlekedő 37-es villamos a mostani, október 1–23. közötti karbantartás idején öt szakaszra bontható:

  1. Blaha Lujza tér – Magdolna utca: itt 37A jelzéssel továbbra is jár villamos, de csak csúcsidőn kívül. Csúcsidőben a 62-es, egész nap pedig a 28-as, 28A villamos vehető igénybe alternatívaként. A 37A-ról a Magdolna utcánál leszállva tanácstalanok az utasok…
  2. Magdolna utca – Hidegkuti Nándor Stadion: itt autóbuszt nem lehet járatni a közút folytonosságának hiánya miatt, ezért a Salgótarjáni utca, temető és az Asztalos Sándor út megállók tömegközlekedés nélkül maradtak. Előbbi forgalma nagyon alacsony, utóbbitól pedig sétatávra van a pótlóbusz megállója. Ezt hiba lenne a városvezetés számlájára írni.
  3. Hidegkuti Nándor Stadion – Pongrácz úti lakótelep: csupán ezt a három megállós szakaszt szolgálja ki a 37-es pótlóbusz.
  4. Pongrácz úti lakótelep – Élessarok: a Kolozsvár utcai szakasz, amely tömegközlekedés nélkül maradt. Az Őrház és a Halom utca megállókban hiába vár bárki villamost vagy buszt, tíz percet is sétálhat a legközelebbi megállóig. Hasonló a helyzet Kőbánya felső vasútállomáson is, innen viszont megy vonat a Keleti pályaudvarra, a vasút alatt átbújva pedig ott a ritkán járó, rossz kapcsolatokat adó 10-es busz.
  5. Élessarok – Új köztemető (Kozma utca): itt a 28-as és 28A villamossal lehet utazni.

A BKK-nál megkérdezett névtelen forrás szerint a parkolás ideiglenes felszámolása nélkül a pótlóbuszok nem közlekedtethetőek biztonságosan a Kolozsvári utcában.

Fotó: Google Térkép
Se villamos, se busz, csak néhány parkoló autó

Az utca keresztmetszetét nézve ez érthető, ezt viszont megoldhatták volna a parkolás ideiglenes tiltásával. Karácsony Gergelyék parkolásellenes politikájának figyelme tehát nem terjed a Hungária körgyűrűn túlra. A főpolgármester-választási kampányban annyit emlegetett külső kerületiek isszák meg ennek a levét.

Korábban írtuk

Lett volna pótlóbusz

Korábban járt már pótlóbusz az utcában, és eredetileg is így tervezték a pótlást. Ezt bizonyítják a nyilvánosan elérhető adatok. A BKK utazástervezőjében látszott, hogy eredetileg az Őrház és a Halom utca érintésével közlekedett volna a 37-es busz. Az ellátatlan szakaszt pirossal jelöltük.

Fotó: BKK Futár (képernyőkép, szerk.)

Ebből a minden érintett megállót ellátó útvonalból lett a mostani, hogy a villamosnak mindössze három megállóját szolgálja ki a pótlóbusz, rövidebb útvonalon. A hosszabb útvonalat is sikerült volna három járművel megoldani egy-egy napra. Most is három autóbusz közlekedik a 37-esen, tehát a BKK és a BKV számottevően nem spórol a rövidebb útvonalon.

Fotó: WinMenetrend, BKK Futár (képernyőképek, szerk.)
Bal oldali képernyőkép: az oszlopok száma megegyezik a szükséges járművek számával