Világszerte bevált, több tantárgynál is alkalmazható oktatási módszertan érkezhet a magyar iskolákba a kormány és a Lego Manufacturing Kft. által 2016 novemberében kötött, az oktatási ágazatot érintő kiegészítő megállapodásnak köszönhetően – közölte Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára az MTI-vel. 

Fotó: shutterstock.com, illusztráció
Fotó: ShutterStock.com, illusztráció

A parlamenti államtitkár tájékoztatása szerint Czunyiné Bertalan Judit kormánybiztos koordinálása mellett, 2015 januárja óta dolgoznak azon, hogy ez, a több országban sikeresnek bizonyult nemzetközi gyakorlat, a Lego oktatás módszertan a magyar gyerekek számára is elérhetővé váljon.
    
Elmondta: az uniós forrásból megvalósuló program kiírása után minden iskolának lehetősége lesz pályázat benyújtására. Az elbírálás során előnyt élveznek majd a hátrányos helyzetű, illetve alacsonyabb tanulói átlagponttal rendelkező iskolák – jelezte a parlamenti államtitkár.
    
Rétvári Bence kiemelte: a Lego oktatási programja segíti a gyerekek motiválását, erősíti a hátrányosabb helyzetű régiók felzárkózását célzó oktatási stratégiát. Az új módszertan alapvető készségfejlesztéssel támogatja a szaktárgyi tudást, és lehetővé teszi, hogy a fiatalok a munkaerő-piacon aktívabb, kreatívabb, versenyképesebb tudással tudjanak majd érvényesülni – sorolta.
    
Kitért arra is, hogy a módszertan a Lego Education különféle csomagjaitól függően több tantárgy keretén belül alkalmazható. Példaként említette a matematika, informatika, természettudományi tárgyakat, a magyar irodalmat, magyar nyelvtant, idegen nyelveket. Megjegyezte: a program eredményeinek nyomon követéséért szükséges lesz a projekten belüli beválás vizsgálat elvégzése.
    
A Lego módszertanát eddig több mint 50 külföldi iskolában próbálták ki, jó eredménnyel. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a módszer a tantárgy oktatásában új megközelítést és lehetőséget ad, mind a diákoknak, mind a pedagógusoknak – jelezte Rétvári Bence.
    
Hozzátette: a Lego mérnökei a különféle segédeszközeiket úgy alkották meg, hogy a kísérletekben részt vevő diákok aktív közreműködésük nyomán első kézből, saját bőrükön szerzett tapasztalatokkal fejlesszék a szerkezetekkel, azok működésével, valamint a programozási technikákkal összefüggő ismereteiket. A diákok átélhetik az önálló felfedezés izgalmát, valamint olyan létfontosságú készségekre tehetnek szert, melyek jövőbeli sikereik zálogai lehetnek – mondta a parlamenti államtitkár.

MTI