Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd
Az Egységben Magyarországért óriásplakátja Budapesten, a Nagykõrösi úton 2022. március 30-án.
Hirdetés

Jellegzetes a tavalyi kampányból a baloldal – végül ellenük fordult – kampánydala, az A hatalom a népé története. Az Állami Számvevőszéknek a Magyar Nemzet birtokába került jelentése szerint ennek videóklipjéhez a statiszták szervezése, illetve a dal „színpadi megszólaltatása” 853 440 forintba került, és Márki-Zay Péter mozgalma fizette. Nemcsak a nóta érkezett tehát az Egyesült Államokból, Patty Smithtől, hanem a megszólaltatáshoz szükséges pénz is. Emlékezetes, hogy Orbán Viktor a baloldal politikája kapcsán korábban úgy fogalmazott, hogy „aki fizeti a számlát, az rendeli a nótát”.

Mindez csak egyetlen példa a száztizenhétből, amely az Állami Számvevőszék részjelentésének VI. számú mellékletében szerepel – olvasható a Magyar Nemzet cikkében. Hosszan, oldalakon keresztül taglalja az ellenőrző szerv, hogyan költötte el Márki-Zay Péter miniszterelnök-jelölt szervezete a baloldal tavalyi választási kampányára a pénzeket.

Az már korábban világossá vált, hogy a Mindenki Magyarországa Mozgalom külföldről, Karácsony Gergely tanácsadójának, Korányi Dávidnak a szervezetétől, az Action for Democracy-tól 1 848 603 106 forintot kapott.

A teljes, a baloldal által külföldről kapott pénzösszeg a Nemzeti Információs Központ szerint a négymilliárd forintot is meghaladja.

Most a tengerentúlról kapott több mint 1,8 milliárd forint meghatározó részének felhasználásának módja is fényt kap, a Magyar Nemzet pedig azt ígéri, cikksorozatban fogja részletesen ismertetni, mi mindenre és kinek mentek pontosan a guruló dollárok.

Információik szerint a részjelentés megállapította, hogy a DK, a Jobbik, a Momentum, az MSZP, az LMP és a Párbeszéd „a választási kampányban a jóhiszemű és rendeltetésszerű joggyakorlás alapelvét figyelmen kívül hagyta, a törvényi előírásokat megkerülte a közös kampányuk finanszírozása, a kampányköltések mértékének korlátozása és a kampányelszámolás tekintetében.”

Az ellenőrző szervezet szerint mivel a hat párt és a Márki-Zay-féle MMM a kampányban közös rendezvényeket tartott, közös plakátokat, közös logót és egységes választási szlogeneket használt, ezért az MMM

„kampányhoz kapcsolódó tevékenysége és költései alkalmasak voltak a választási kampány és a választások befolyásolására”.

Így aztán az ÁSZ megállapítja, hogy „a hatpárti összefogásban részt vevő pártok a kampányköltésekre előírt törvényi korlátozást nem tartották be, a hat párt és a Mindenki Magyarországa Mozgalom együttesen több mint 1 683,3 M forinttal többet költött a választási kampányra az engedélyezett összegnél”.

A további részletekről IDE KATTINTVA a Magyar Nemzet honlapján olvashatnak.

Korábban írtuk