Kiemelték, az államtitkár elmondta, hogy Magyarország az Európai Bizottság levegőminőségi irányelv felülvizsgálatára vonatkozó tervezetével kapcsolatban több javaslatot is tett. „A mostani háborús időkben is biztosítanunk kell az energiaellátás stabilitását, ezért a levegőminőségi előírások terén az uniós tagállamok számára megvalósíthatóbb célokra van szükség. Így a 2030-ig meghatározott határértékek betartását támogatjuk, azonban az azt következő időszakra reálisabban tartható határértékek és határidők meghatározását javasoljuk” – tette hozzá. Raisz Anikó emlékeztetett, hogy a magyar kormány a levegőtisztaság védelme érdekében létrehozta az Országos Levegőterhelés-csökkentési Programot – írják a közleményben.

Hirdetés

A tagállamok szakterületi vezetői Magyarország támogatása mellett megállapodtak az Európai Unió új, a természet-helyreállítási rendelet tervezetére vonatkozó közös uniós álláspontról, így megkezdődhetnek az egyeztetések az Európai Parlamenttel. A tervezet fő céljai a még megmaradt, de leromlott állapotú élőhelyek állapotának javítása, az ezekhez kötődő vadon élő fajok állományainak megőrzése, a fennmaradásukhoz szükséges új élőhelyek létrehozása, illetve a még jó állapotban lévő területek állapotának megőrzése – közölte a szaktárca.

Az ülésen megvitatták a nehézgépjárművekre vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási előírásokról szóló rendelet felülvizsgálatát is. Magyarország továbbra is elkötelezett a klímasemlegességi célok elérése mellett, ezért támogatja a csökkentési cél 2029-ig történő változatlan fenntartását, ugyanakkor a nehézgépjárművek esetében a 2030-2034 közötti időszakra 35 százalékos, a 2035-2039 közötti időszakra pedig 55 százalékos szén-dioxid-kibocsátás-csökkentést javasol. Magyarország emellett javaslatot tett arra is, hogy a rendelet biztosítsa a bio- és szén-dioxid-semleges üzemanyagok használatát – tájékoztatott az Energiaügyi Minisztérium.

Korábban írtuk