Korábban, ha valaki például megszegte az 50 km/órás sebességhatárt, akkor az alapján kapott csekket, hogy hány százalékkal lépte azt túl. Ezentúl az számít majd, hogy hány kilométer/órával ment gyorsabban, mint 50 – mondta el a Rendészeti Minisztérium szakállamtitkárságának főosztályvezető-helyettese. Faragó Ákos hozzátette, hogy az új rendszer engedékenyebb és egyszerűbb is a réginél. A százalékos meghatározás sok esetben elég aránytalan volt, főként az alsó sebességhatároknál.

A magasabb sebességhatároknál is engedékenyebb az új rendszer. Ha valaki az autópályán túllépi a 130-as korlátozást, akkor csak 150km/óra felett kap csekket. Újdonság a rendeletben az is, hogy a beszedett bírságok egy részét az ORFK a közlekedés-rendészet kiadásaira, új eszközökre, és az állomány fejlesztésére költheti, a többit továbbra is az Államkincstárnak utalja át. Faragó Ákos azt mondta, hogy erre azért van szükség, mert a rendőrség idén ezekre a kiadásokra már nem kap központi támogatást. A gyorshajtásért kapott közigazgatási bírság alól azonban továbbra sincs kibúvó, a büntetést ezután is az autó tulajdonosának kell kifizetnie, ha nem tudja, vagy nem mondja meg, hogy a szabálysértéskor ki vezette a kocsit. A bírság legalacsonyabb összege ezután is 30 ezer, legmagasabb tétele pedig továbbra is 300 ezer forint.

(MR)